RMF świętuje czternaste urodziny
Miniony rok był najlepszy w całej historii RMF FM
15 stycznia 1990 roku, punktualnie o godzinie 12:00, RMF FM, pierwsze radio prywatne w Polsce, rozpoczęło nadawanie swojego programu z Krakowa. Dziś jest to najchętniej słuchana ogólnopolska stacja radiowa - wynika z badania Radio Track SMG/KRC.
Ewolucja pozycji rynkowej RMF FM | ||||||||
1996* | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | |
Zasięg tyg. | 26,4% | 22,0% | 24,1% | 23,9% | 27,6% | 55,9% | 60,5% | 72,2% |
Zasięg dz. | 12,0% | 11,4% | 14,6% | 15,4% | 18,2% | 23,1% | 24,7% | 28,3% |
Udziałwrynku | 15,6% | 15,1% | 18,1% | 18,2% | 21,9% | 19,2% | 22,4% | 23,6% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC | ||||||||
* 4 kwartał 1996 |
W październiku 1991 r. Radio RMF FM miało już 24-godzinny własny program z pełnym serwisem informacyjnym. Rok później było pierwszym, które mogło być odbierane przez satelitę Astra. W lutym 1993 r. zaczęło na żywo wysyłać program do Stanów Zjednoczonych.
W maju 1994 roku RMF było pierwszą rozgłośnią, która dostała koncesję ogólnopolską. W tym samym dniu uruchomionych zostało szesnaście nadajników a pracę rozpoczęło 15 lokalnych oddziałów radia. Po pół roku Radia RMF FM słuchało już 7 mln osób.
Po czternastu latach RMF FM jest dziś jedynym holdingiem medialnym w Polsce bez udziału kapitału zagranicznego. Radio RMF FM obejmuje zasięgiem terytorium niemal całego kraju, dociera do blisko 40 mln ludzi Ma 47 systemów nadawczych, we wszystkich miastach wojewódzkich Polski - redakcje lokalne oraz w Zakopanem, studia zagraniczne w Waszyngtonie, Londynie, Moskwie, Brukseli, Wiedniu, Paryżu, Rzym, Berlin, Tel Avivie i Barcelonie. Zatrudnia 100 dziennikarzy krajowych i 10 korespondentów za zagranicą. Program radia oprócz nadajników naziemnych dostępny jest także drogą satelitarną i przez Internet. W każdym tygodniu RMF FM słucha średnio 22 mln słuchaczy, ponad 8,5 mln słuchaczy dziennie.
A jakie były największe sukcesy a jakie porażki w ciągu tych 14 lat?
- Zbudowanie od zera największej stacji radiowej w Polsce i stałe utrzymywanie pozycji lidera nie można oceniać inaczej niż sukces a także fakt, że w ciągu czternastu lat RMF zbudował markę o jednym z najwyższych współczynników rozpoznawalności w Polsce i to w oparciu jedynie o polski kapitał, co jest ewenementem w branży medialnej. Porażki?
Chyba decyzja pozbawienia RMF-u rozszczepień w imię ochrony lokalnych rynków reklamowych. Na lokalne rynki nie miało to żadnego wpływu a w przypadku tej decyzji ignorancja urzędników nie tylko zniszczyła nasze odziały lokalne, wyrzuciła na bruk stu dziennikarzy - mówi nam Anna Kozłowska, rzecznik prasowy RMF FM.
A jakie plany ma RMF?
- Plany o polska rzeczywistości to dwa nieprzystające do siebie parametry. Mówmy tylko o projektach zrealizowanych - dodaje Kozłowska.
Dołącz do dyskusji: RMF świętuje czternaste urodziny