SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Robert Kubica stracił na wartości

Marki sponsorujące BMW Sauber - zespół Formuły 1, w którym startuje Robert Kubica - osiągają coraz mniejsze korzyści reklamowe z relacji telewizyjnych - wynika z danych Pentagon Research. Wiąże się to z malejącą oglądalnością wyścigów.

Sponsorzy zespołu BMW Sauber, w którym jeździ Robert Kubica, dzięki relacjom w polskich stacjach telewizyjnych z pierwszego wyścigu w bieżącym roku - Grand Prix Australii - zaoszczędzili na reklamach 1,72 mln zł. Ekspozycje tych marek podczas transmisji z kolejnego wyścigu - GP Malezji - osiągnęły wartość marketingową 711 tys. zł, która następnie nieco wzrosła (1,23 mln zł podczas relacji z GP Chin), ale później ustabilizowała się na niskim poziomie: 623 mln zł (GP Bahrajnu), 616 mln zł (GP Hiszpanii) i 613 mln zł (GP Monako).

Ten spadek telewizyjnej wartości sponsoringu BMW Sauber wiąże się ze słabymi wynikami osiąganymi przez zawodników tego teamu - w tym Roberta Kubicę - i wynikającą z tego malejącą oglądalnością kolejnych transmisji. Relację z pierwszego wyścigu w tym roku (GP Australii 29 marca) oglądało w polskiej telewizji (wg danych AGB Nielsen Media Research) 2,5 mln osób, natomiast transmisję z GP Monako (24 maja) - 1,8 mln widzów.

Badanie opiera się na prowadzonym przez Pentagon Research monitoringu programów sportowych emitowanych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.

Dołącz do dyskusji: Robert Kubica stracił na wartości

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zorientowany
616 tysięcy, a nie milionów.... Copy paste editors...
0 0
odpowiedź