SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną wydatki na aplikacje w Google Play i App Store, Apple zarobił dwa razy więcej niż Google

W I połowie 2018 roku liczba aplikacji ściągniętych ze sklepów Google Play i App Store osiągnęła 51 mld i była wyższa rok do roku o 11,3 proc. Więcej ściągniętych programów zanotował Google Play, jednak App Store osiągnął dwukrotnie wyższe od konkurenta przychody związane z wydatkami użytkowników na aplikacje.

Dane dotyczące najnowszych statystyk związanych ze sklepami Google Play i App Store dostarczyła firma analityczna Sensor Tower. W I połowie br. z obu platform użytkownicy ściągnęli do swoich urządzeń 51 mld aplikacji, co oznacza wzrost rok do roku o 11,3 proc.

36 mld instalacji przypadło na Google Play (wzrost o 10,6 proc.), podczas gdy App Store zanotował co prawda lepszą dynamikę wzrostu (o 13,1 proc.), jednak znacząco mniejszą liczbę ściągniętych aplikacji niż w wypadku sklepu Google – 15 mld. Najpopularniejsze aplikacje zainstalowane w raportowanym okresie z obu platform to Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram.

Inaczej niż w wypadku liczby ściągniętych aplikacji wygląda konkurencja pomiędzy Google Play i App Store dotycząca wydatków użytkowników obu sklepów. W I połowie br. przychody App Store osiągnęły poziom 22,6 mld dol. i były wyższe rok do roku o 26,8 proc. W tym samym okresie Google Play wypracował prawie dwukrotnie niższe wpływy w kwocie 11,8 mld, jednak także zanotował wzrost przychodów o 29,7 proc.

Istotny segment w wypadku Google Play i App Store stanowią gry mobilne. W I półroczu 2018 liczba ich instalacji z obu platform wyniosła 19,5 mld. Większą liczbę ściągnięć – 15 mld zanotował Google Play (wzrost o 10,3 proc.), podczas gdy po wzroście na poziomie 14,1 proc. na App Store przypadło 4,5 mld instalacji. Najpopularniejszymi grami mobilnymi w obu sklepach okazały się PUBG Mobile, Helix Jump i Subway Surfers.

W wypadku przychodów z gier mobilnych zwycięzcą znowu okazał się App Store notując półroczne wpływy w wysokości 16,3 mld dol. (wzrost o 15,1 proc.). W tym samym czasie przychody Google osiągnęły poziom 10,3 mld dol. po wzroście rok do roku o 26 proc.

 

Dołącz do dyskusji: Rosną wydatki na aplikacje w Google Play i App Store, Apple zarobił dwa razy więcej niż Google

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TysonP
Widać, że coraz więcej ludzi jest gotów zapłacić za aplikację a nie korzystać z darmowych. Na przykładzie komunikatorów polecam dobrze się zastanowić korzystając z Whatsappa czy Messengera. Lepiej zapłacić kilka złotych i mieć bezpieczną, szyforwaną komunikację, której nikt nie wykorzysta przeciwko nam. Ja się przesiadlem na polskiego UseCrypta i jestem zadowolony!
odpowiedź