SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruch w pandemii wdrożył pracę zdalną przy pomocy Microsoft i Operatora Chmury Krajowej

Dystrybutor prasy Ruch w czasie epidemii koronawirusa wdrożył rozwiązania pracy zdalnej wśród 500 pracowników. Ma to być jeden z etapów zmian w zakresie transformacji cyfrowej w firmie, jaka realizowana jest przy pomocy Microsoft i Operatora Chmury Krajowej.

Od połowy marca br. dla wielu firm w związku z epidemią koronawirusa wyzwaniem było przejście na tryb pracy zdalnej. Kolporter prasy Ruch już od jakiegoś czasu miał pracować nad planem transformacji cyfrowej.

- Priorytetem było zapewnienie bezpiecznych warunków działania dla pracowników oraz takie zorganizowanie procesów biznesowych, by z dnia na dzień mogły się one odbywać w trybie zdalnym – tłumaczy Miłosz Szulc, prezes zarządu Ruchu.

W sumie spółka miała zorganizować ponad 1000 konferencji grupowych i 3100 rozmów głosowych. Ponadto utworzono specjalne zespoły ds. transformacji cyfrowej - powołano biuro doskonalenia procesowego i zarządzania projektami, a nad całością miał czuwać dyrektor ds. transformacji cyfrowej. W ramach pierwszego etapu zmian, przy pracy zdalnej skorzystano z rozwiązania Office 365 firmy Microsoft.

- Bez ścisłego współdziałania Biura IT m.in. z  biurem doskonalenia procesowego i zarządzania projektami oraz bez aktywnego likwidowania silosowego podejścia przez zaangażowane zespoły biznesowe nie byłoby możliwe przeprowadzenie tak gruntownej transformacji, gdzie technologia staje się rzeczywistą dźwignią zmian, a nie jedynie pozorną manifestacją – uważa Arkadiusz Paździerski, dyrektor ds. transformacji cyfrowej Ruchu.

Spółka od jakiegoś czasu korzysta również z usług Operatora Chmury Krajowej w zakresie usług IT, migracji do chmury publicznej czy ujednolicenia wszystkich aplikacji na jednej spójnej platformie. Priorytetem w spółce ma być również zapewnienie bezpieczeństwa danych – w planach jest wprowadzenie narzędzia Yammer. Ma to być firmowy portal społecznościowy Ruchu.

- Jako organizacja zależy nam na utrzymywaniu oraz wymianie informacji z naszymi partnerami biznesowymi, jakimi są agenci prowadzący kioski i saloniki prasowe. Realizując działalność w skali całego kraju, bardzo rozproszoną, trudno jest zarządzać standardami, zachowując szczelność informacyjną - tłumaczy Wojciech Paczyński, pełnomocnik zarządu ds. komunikacji i PR spółki.

UOKiK zgodził się na kupno Ruchu przez Orlen

Na początku czerwca br. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie Ruchu przez PKN Orlen. Alior Bank na razie zawarł przedwstępną umowę kupna Ruchu za symboliczną złotówkę od firmy Lurena Investments jego byłego prezesa Igora Chalupca. Docelowo większościowym udziałowcem ma być Orlen, a do Alior Banku ma należeć 6 proc. akcji.

Ruch posiada ponad 1300 własnych kiosków i saloników prasowych, świadczy także m.in. własną usługę kurierską – „Paczka w RUCHu”, posiada kiosk online, usługę prenumeraty i dystrybucji książek.

W ub.r. Ruch zanotował prawie 30 mln zł straty netto i ponad 30 mln zł ujemnych przepływów finansowych. PKN Orlen, Alior Bank oraz PZU ze swoją spółką zależną PZU Życie mają objąć jego akcje za 200 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Ruch w pandemii wdrożył pracę zdalną przy pomocy Microsoft i Operatora Chmury Krajowej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
C
Znaczy co, kioskarze sprzedawali gazety z domów?
0 0
odpowiedź