Rusza 6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS
'Zostaw samochód - daj odetchnąć miastu' - to hasło 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS.
Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oryginalnego plakatu promującego środki komunikacji miejskiej.
Hasło „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu” zostało wybrane jedynie do celów promocji konkursu, zatem organizatorzy nie oczekują, że nadesłane prace będą jego dosłowną ilustracją. Na plakacie może znaleźć się inne hasło, zaproponowane przez autora. Można zgłosić projekt typograficzny, w którym litery odgrywają główną rolę, lub przedstawić pracę bez liter, posługując się samym obrazem.
Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania reklamy zewnętrznej. Nośniki reklamowe typu citylight zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty znajdują się na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z treścią plakatu - podano w komunikacie.
Laureat nagrody głównej otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej. Patronami medialnymi projektu są: tygodnik Media i Marketing Polska, Kreatura, miesięcznik Fluid oraz portal Gazeta.pl.
Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2006 r. Oryginały prac należy przesyłać na adres KPMG Sp. z o.o. 00-867 Warszawa, ul. Chłodna 51 z dopiskiem „Galeria”.
Regulamin na stronie: www.galeria.ams.com.pl
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Projekt ma na celu rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną i poprawę jej wizerunku poprzez promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów. Do tej pory ukazało się 5 edycji konkursu na plakat o tematyce społecznej. Pierwszy dotyczył promocji miast i regionów, drugi mówił o wandalizmie, w trzeciej edycji wzywano do czytania prasy, a tematem czwartej było uświadomienie nierównego statusu osób niepełnosprawnych. Tematem piątej edycji było zaprojektowanie oficjalnego plakatu dla jubileuszowego „20 Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie”.
Dołącz do dyskusji: Rusza 6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS