Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi
Pod koniec sierpnia Wirtualna Polska - pod marką WPmobi - oficjalnie wystartowała jako wirtualny operator komórkowy. Z początkiem września rozpoczyna się intensywna kampania reklamowa tej oferty.
"Naszą grupą docelową są osoby w wieku 15-24, z dużych miast, korzystające z Internetu oraz pre-paidów - czyli takie, które po pierwsze mają sceptyczny stosunek do reklam, a po drugie - dużo czasu spędzają przy komputerze oraz poza domem w towarzystwie przyjaciół. W związku z tym kampanię WPmobi oparliśmy na dwóch silnych filarach: Internecie oraz na outdoorze i mediach niestandardowych." - mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP.
Kampania rozpoczęła się niestandardowym uderzeniem. W dniu
oficjalnego launchu w godzinach 20.00-01.00 Pałac Kultury w
Warszawie został podświetlony z czterech stron na różowo. To
pierwsza tego typu akcja w historii PKiN. Dodatkowo, w najbardziej
zatłoczonych miejscach Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, metro
Centrum, metro Świętokrzyska) pojawiły się GoBoardy - mobilne
nośniki ambientowe z hasłem "Zobacz RÓŻnicę". Za ich pomocą rozdano
przechodniom kilka tysięcy różowych okularów. Następnego dnia
wykupiona została także pierwsza strona w sześciu wydaniach Metra -
udająca "jedynkę" gazety i wyjaśniająca całe zdarzenie.
"Podświetlenie PKiN było ogromnym przedsięwzięciem. Na kopułkach
wokół Pałacu musieliśmy ustawić sprzęt oświetleniowy o łącznej
wadze półtorej tony. Największym wyzwaniem było podświetlenie
górnych partii budynku. Świecenie tego kolosa udało nam się jednak
przeprowadzić zgodnie z planem. Doceniła to także nasza grupa
docelowa - zdjęcia podświetlonego PKiN zrobione przez przechodniów
pojawiły się na prywatnych blogach w Internecie." - opowiada
Natalia Hatalska-Wozniak, Kierownik Zespołu Komunikacji w WP.
Kampania WPmobi prowadzona będzie zarówno na tradycyjnych nośnikach wysokozasięgowych (prasa, outdoor, radio), jak i na nośnikach niestandardowych (uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, metrze, na lustrach w sieciach odzieżowych).
"Kampanię koncentrujemy w siedmiu największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach. Tu widoczny będzie przede wszystkim silny outdoor: wykorzystaliśmy takie nośniki, jak citylighty wraz z projektem specjalnym umieszczonym na dachach przystanków, cityscrolle ustawione w miejscach spowolnionego ruchu oraz tyły autobusów - tzw. fullbacki. Ale nie oznacza to, że nie będzie nas także i w mniejszych miejscowościach. Tu staramy się dotrzeć do naszej grupy docelowej za pomocą niestandardowych nośników - między innymi wykorzystując naklejki w sieciach odzieżowych, w pociągach TLK, ekspresach i Intercity, stojaki w sieciach restauracji, czy będąc na ulotkach pizzerii DaGrasso, PizzaHut i TelePizza." - mówi Natalia Hatalska. "Nie zabraknie nas również w miejscach, w których młodzież spędza najwięcej czasu - a zatem na uczelniach, w szkołach średnich i& w klubach. W tych miejscach wykorzystujemy nie tylko wlepki, ale także plakaty B1."
"Dobierając media, zrezygnowaliśmy z telewizji." - mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. "Okazało się bowiem, że to najmniej popularny sposób spędzania wolnego czasu przez naszą grupę docelową. Na pierwszym miejscu stawiają oni Internet, na kolejnych przebywanie wraz z przyjaciółmi poza domem: w kawiarniach, klubach, centrach handlowych."
- prasa: młodzieżowa, city info, komputerowa (m.in. Metro, Co jest grane, Twist, Bravo, Play etc.);
- radio: kampania w Radiu Zet, RMF FM, RMF Maxxx, Radiostacji, sieci ESKA;
- outdoor: citylighty tradycyjne + projekt specjalny na dachach przystanków, cityscrolle, fullbacki - tyły autobusów;
- Internet: silna kampania autopromocyjna.
Nośniki niestandardowe:
- indoor: plakaty B1 w szkołach średnich, na
uczelniach, w toaletach klubów i kawiarni; wlepki na uczelniach;
plakaty i wobblery w sieciach odzieżowych;
ambitne: HandyMedia - uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, w metrze warszawskim, naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych; na ławkach
w szkołach językowych, tablestandy w restauracjach; naklejki fluorescencyjne na oparciach foteli w kinach.
Wariacje hasła w zależności od miejsca:
- Kina: Zaspokoisz apetyt na kino
- Uchwyty w autobusach: Masz Internet w garści
- Pociągi: Jazda za darmo - tylko w Internecie
- Sieci odzieżowe: Ściągniesz dane szybciej niż ciuchy
- Restauracje: Serwujemy Internet; Poczta w serwisie
- Metro: Odjazd na całej linii
Kreacja:
Agencja reklamowa Testardo Red Cell.
Zakup i planowanie mediów:
Initiative
Media, Zespół Komunikacji Wirtualnej Polski.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi