SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi

Pod koniec sierpnia Wirtualna Polska - pod marką WPmobi - oficjalnie wystartowała jako wirtualny operator komórkowy. Z początkiem września rozpoczyna się intensywna kampania reklamowa tej oferty.

"Naszą grupą docelową są osoby w wieku 15-24, z dużych miast, korzystające z Internetu oraz pre-paidów - czyli takie, które po pierwsze mają sceptyczny stosunek do reklam, a po drugie - dużo czasu spędzają przy komputerze oraz poza domem w towarzystwie przyjaciół. W związku z tym kampanię WPmobi oparliśmy na dwóch silnych filarach: Internecie oraz na outdoorze i mediach niestandardowych." - mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP.

Kampania rozpoczęła się niestandardowym uderzeniem. W dniu oficjalnego launchu w godzinach 20.00-01.00 Pałac Kultury w Warszawie został podświetlony z czterech stron na różowo. To pierwsza tego typu akcja w historii PKiN. Dodatkowo, w najbardziej zatłoczonych miejscach Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, metro Centrum, metro Świętokrzyska) pojawiły się GoBoardy - mobilne nośniki ambientowe z hasłem "Zobacz RÓŻnicę". Za ich pomocą rozdano przechodniom kilka tysięcy różowych okularów. Następnego dnia wykupiona została także pierwsza strona w sześciu wydaniach Metra - udająca "jedynkę" gazety i wyjaśniająca całe zdarzenie.
"Podświetlenie PKiN było ogromnym przedsięwzięciem. Na kopułkach wokół Pałacu musieliśmy ustawić sprzęt oświetleniowy o łącznej wadze półtorej tony. Największym wyzwaniem było podświetlenie górnych partii budynku. Świecenie tego kolosa udało nam się jednak przeprowadzić zgodnie z planem. Doceniła to także nasza grupa docelowa - zdjęcia podświetlonego PKiN zrobione przez przechodniów pojawiły się na prywatnych blogach w Internecie." - opowiada Natalia Hatalska-Wozniak, Kierownik Zespołu Komunikacji w WP.

Kampania WPmobi prowadzona będzie zarówno na tradycyjnych nośnikach wysokozasięgowych (prasa, outdoor, radio), jak i na nośnikach niestandardowych (uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, metrze, na lustrach w sieciach odzieżowych).

"Kampanię koncentrujemy w siedmiu największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach. Tu widoczny będzie przede wszystkim silny outdoor: wykorzystaliśmy takie nośniki, jak citylighty wraz z projektem specjalnym umieszczonym na dachach przystanków, cityscrolle ustawione w miejscach spowolnionego ruchu oraz tyły autobusów - tzw. fullbacki. Ale nie oznacza to, że nie będzie nas także i w mniejszych miejscowościach. Tu staramy się dotrzeć do naszej grupy docelowej za pomocą niestandardowych nośników - między innymi wykorzystując naklejki w sieciach odzieżowych, w pociągach TLK, ekspresach i Intercity, stojaki w sieciach restauracji, czy będąc na ulotkach pizzerii DaGrasso, PizzaHut i TelePizza." - mówi Natalia Hatalska. "Nie zabraknie nas również w miejscach, w których młodzież spędza najwięcej czasu - a zatem na uczelniach, w szkołach średnich i& w klubach. W tych miejscach wykorzystujemy nie tylko wlepki, ale także plakaty B1."

"Dobierając media, zrezygnowaliśmy z telewizji." - mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. "Okazało się bowiem, że to najmniej popularny sposób spędzania wolnego czasu przez naszą grupę docelową. Na pierwszym miejscu stawiają oni Internet, na kolejnych przebywanie wraz z przyjaciółmi poza domem: w kawiarniach, klubach, centrach handlowych."

  • prasa: młodzieżowa, city info, komputerowa (m.in. Metro, Co jest grane, Twist, Bravo, Play etc.);
  • radio: kampania w Radiu Zet, RMF FM, RMF Maxxx, Radiostacji, sieci ESKA;
  • outdoor: citylighty tradycyjne + projekt specjalny na dachach przystanków, cityscrolle, fullbacki - tyły autobusów;
  • Internet: silna kampania autopromocyjna.

Nośniki niestandardowe:

  • indoor: plakaty B1 w szkołach średnich, na uczelniach, w toaletach klubów i kawiarni; wlepki na uczelniach; plakaty i wobblery w sieciach odzieżowych;
    ambitne: HandyMedia - uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, w metrze warszawskim, naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych; na ławkach
    w szkołach językowych, tablestandy w restauracjach; naklejki fluorescencyjne na oparciach foteli w  kinach.

Wariacje hasła w zależności od miejsca:

  • Kina: Zaspokoisz apetyt na kino
  • Uchwyty w autobusach: Masz Internet w garści
  • Pociągi: Jazda za darmo - tylko w Internecie
  • Sieci odzieżowe: Ściągniesz dane szybciej niż ciuchy
  • Restauracje: Serwujemy Internet; Poczta w serwisie
  • Metro: Odjazd na całej linii

Kreacja:
Agencja reklamowa Testardo Red Cell.

Zakup i planowanie mediów:
Initiative Media, Zespół Komunikacji Wirtualnej Polski.

http://wpmobi.pl

Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl