SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci na świecie, a zyskuje w Polsce, w dół Firefox

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w marcu br. zanotował nieznaczny spadek udziału w rynku. Za to na polskim rynku aplikacja Google znów na niecały 1 pkt. proc. zbliżyła się do liderującego Firefoxa.

Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. Chrome miał w skali globalnej 43,66 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,85 proc. w lutym.

Sporo więcej stracił trzeci w rankingu Firefox (spadek z 19,24 proc. do 18,75 proc.), podczas gdy na niezmienionym poziomie pozostał rynkowy udział drugiego Internet Explorera Microsoftu (z 22,58 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (9,91 proc. - wzrost o 0,23 pkt. proc.) i Opera (1,38 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między lutym a marcem br. zanotował on spadek z 40,51 proc. do 39,8 proc. udziału w naszym rynku (po raz pierwszy poniżej 40 proc.). Dzięki temu do przeglądarki Mozilli na mniej niż 1 pkt. proc. zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 38,76 proc. do 39 proc. Podobną różnicę odnotowano w grudniu ubiegłego roku, ale w kolejnych dwóch miesiącach Firefoksowi udało się zwiększyć przewagę nad aplikacją Google.

Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,51 proc., spadek o 0,11 pkt. proc.), Opera (7,45 proc., wzrost o 0,32 pkt. proc.) oraz Safari (1,96 proc., wzrost o 0,1 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci na świecie, a zyskuje w Polsce, w dół Firefox

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl