SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem

W II kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 37,9 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2017 r. zmalała o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (39,3 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 14,7 proc., z 10 mln do 11,4 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 25,4 proc. do 30,1 proc.

Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował minimalny spadek sprzedaży swoich tabletów (o 0,8 proc.; 6 mln sztuk), ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15,8 proc.

W ujęciu wzrostowym, najlepsze wyniki w Top 5 zanotowały kolejne w rankingu firmy Huawei i Amazon.com, które zwiększyły sprzedaż swoich tabletów odpowiednio o 47,1 proc. i 51,7 proc. Z kolei zamykająca zestawienie firma Lenovo zakończyła II kwartał z blisko 15-proc. spadkiem.

 

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2017 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

II KW. 2017 SPRZEDAŻ

II KW. 2017    UDZIAŁ W RYNKU

II KW. 2016 SPRZEDAŻ

II KW. 2016  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

11.4

30.1%

10.0

25.4%

14.7%

2. Samsung

6.0

15.8%

6.0

15.4%

-0.8%

3. Huawei

3.0

8.0%

2.1

5.3%

47.1%

4. Amazon.com

2.4

6.4%

1.6

4.1%

51.7%

5. Lenovo

2.2

5.7%

2.5

6.5%

-14.6%

Pozostałe

12.9

33.9%

17.0

43.4%

-24.6%

SUMA

37.9

100.0%

39.3

100.0%

-3.4%

Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl