Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 37,9 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2017 r. zmalała o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (39,3 mln).
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 14,7 proc., z 10 mln do 11,4 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 25,4 proc. do 30,1 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował minimalny spadek sprzedaży swoich tabletów (o 0,8 proc.; 6 mln sztuk), ale jednocześnie minimalny wzrost rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15,8 proc.
W ujęciu wzrostowym, najlepsze wyniki w Top 5 zanotowały kolejne w rankingu firmy Huawei i Amazon.com, które zwiększyły sprzedaż swoich tabletów odpowiednio o 47,1 proc. i 51,7 proc. Z kolei zamykająca zestawienie firma Lenovo zakończyła II kwartał z blisko 15-proc. spadkiem.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2017 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2017 SPRZEDAŻ |
II KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2016 SPRZEDAŻ |
II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
11.4 |
30.1% |
10.0 |
25.4% |
14.7% |
2. Samsung |
6.0 |
15.8% |
6.0 |
15.4% |
-0.8% |
3. Huawei |
3.0 |
8.0% |
2.1 |
5.3% |
47.1% |
4. Amazon.com |
2.4 |
6.4% |
1.6 |
4.1% |
51.7% |
5. Lenovo |
2.2 |
5.7% |
2.5 |
6.5% |
-14.6% |
Pozostałe |
12.9 |
33.9% |
17.0 |
43.4% |
-24.6% |
SUMA |
37.9 |
100.0% |
39.3 |
100.0% |
-3.4% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w II kw. w dół, Apple przed Samsungiem