SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy „Gazety Wyborczej” stają się odpłatne

W serwisach internetowych związanych z „Gazetą Wyborczą” (Agora) uruchomiono system płatnego dostępu do treści. Za darmo będzie można przeczytać tylko 10 tekstów w miesiącu.

System płatnego dostępu wprowadzono w serwisach Wyborcza.pl (a także stronach dodatków „Ale Historia”, „Duży Format” i „Magazyn Świąteczny”), Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl oraz 22 serwisach lokalnych „GW” działających w domenie gazeta.pl. W ciągu miesiąca użytkownik za darmo będzie mógł przeczytać na nich tylko 10 tekstów (limit włączony jest oddzielnie na każdym używanym urządzeniu i w każdej przeglądarce).

Dostęp do pozostałych treści jest możliwy w ramach trzech płatnych pakietów. Za 17,90 zł miesięcznie otrzymuje się dostęp do wszystkich materiałów z tych serwisów, za 29,90 zł - także do cyfrowych wydań „Gazety Wyborczej”, a za 39,90 zł - również do mobilnych aplikacji „GW” oraz magazynów „Wysokie Obcasy Extra” i „Książki”. Każdy z abonamentów przez pierwszy miesiąc kosztuje tylko 0,99 zł.

>>> Serwisy gazet: „Fakt” wyprzedził „SE”, w górę „Wyborcza” i „PS”

Nowy system został wprowadzony niezależnie od Piano Media, działającego od półtora roku i obejmującego dłuższe, publicystyczne artykuły z serwisów „Gazety Wyborczej” i innych czołowych wydawców prasowych, a także Polskiego Radia. W efekcie na stronach „GW” bezpłatnie będzie można przeczytać treści zamknięte do tej pory za "płatną ścianą", ale tylko 10 w ciągu miesiąca.

Agora tłumaczy, że podobne systemy płatnego dostępu w swoich serwisach internetowych wprowadziły zagraniczne tytuły, m.in. „The New York Times”, „Die Welt”, „The Financial Times” czy „The Daily Telegraph”. - To istotna inwestycja w przyszłość „Gazety Wyborczej” - dzięki niej, niezależnie od sposobu udostępniania treści, nadal będziemy oferować czytelnikom jakościowe dziennikarstwo, za które jesteśmy nagradzani i z którego jesteśmy dumni - komentuje Robert Musiał, członek zarządu Agory i wydawca „Gazety Wyborczej”. - Usunięcie z oferty miesięczników w ramach pakietów jest odzwierciedleniem naszej strategii digital first, w której nacisk kładziemy na informacje codzienne, długie reportaże i inne unikalne treści, jakie można znaleźć w naszych gazetach - dodaje Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego w „GW”.

Nowy system płatności został wdrożony przez Agorę we współpracy z Piano Media; które zapewnia też obsługę płatności za cyfrową prenumeratę. Natomiast doradztwem analitycznym przy projekcie zajmuje się firma Conversion.

W listopadzie ub.r. Wyborcza.pl zanotowała 2,63 mln użytkowników i 39,1 mln odsłon, Wyborcza.biz - 1,66 mln użytkowników i 19,7 mln odsłon, a Wysokieobcasy.pl - 464 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Z kolei sprzedaż ogółem e-wydań „Gazety Wyborczej” wyniosła w listopadzie ub.r. 1 846 egz., a mutacji cyfrowych - 1 100 egz. (zobacz szczegóły). Razem z wydaniami papierowymi sprzedaż ogółem „GW” zmalała w skali roku o 16,6 proc., do 190 383 egz. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Serwisy „Gazety Wyborczej” stają się odpłatne

41 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pff
I pewnie przez to przestaną zatrudniać ludzi na umowach o dzieło? Buehhehee
odpowiedź
User
Kto wykańcza dziennikarstwo?
Umowy o dzieło to nie byłoby jeszcze tak źle! Ostatnio Duży Format zaproponował, abym pisał tekst, a wycena będzie po publikacji. Czy zapłacą mi może 100 zł, a może 200 za miesiąc biegania za bohaterami ze środków własnych. Niech tam piszą w ramach zadanych lekcji dzieci ze Szkoły Reportażu skoro rodzice ich utrzymują. Ale sprzedaż Gazety chyba coraz mniejsza, a czesne w szkole coraz większe.
odpowiedź
User
szyd
nawet 10 za darmo nie chce czytac w serwisach Agory. Nie pokazuja nic wyjatkowego czego bym nie znalazl na innych stronach. Spadek sprzedaży i ogladalnosci bedzie POTĘŻNY
odpowiedź