Serwisy „Dziennika Bałtyckiego”, „Dziennika Zachodniego” i NTO.pl mocno w górę, TVN Warszawa i Trojmiasto.pl przyciągają najbardziej
Wśród czołowych stron o tematyce regionalnej największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny „Dziennika Bałtyckiego”, „Dziennika Zachodniego”, „Gazety Wrocławskiej” i „Nowej Trybuny Opolskiej”, a spadek zasięgu zanotował jedynie witryna „Expressu Ilustrowanego”.
Z serwisów agregujących informacje z wielu regionów zdecydowanym liderem jest Naszemiasto.pl (należące do Grupy Polska Press). W minionym miesiącu witrynę odwiedziło 6,96 mln realnych użytkowników (24,33 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na niej 160,79 mln odsłon oraz spędzili tam średnio przez 6 minut i 24 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI. W ramach badania na stronie wydzielona jest tylko jedna sekcja - dotycząca Warszawy.
Portal „Gazety Wyborczej” (Agora) w kategorii informacji lokalnych i regionalnych zanotowała 6,19 mln użytkowników i 45,24 mln odsłon, a Onet.pl - 4,14 mln użytkowników i 24,03 mln odsłon.
Z kolei wśród witryn dotyczących wybranych regionów liderem zasięgowym jest DziennikZachodni.pl (Grupa Polska Press), na którym w minionym miesiącu 3,4 mln użytkowników wykonało 18,75 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 2 minuty i 28 sekund.
W tej części zestawienia przeważają serwisy dzienników regionalnych Grupy Polska Press - oprócz DziennikZachodni.pl jest ich dziewięć. EchoDnia.eu przy 1,81 mln odwiedzających zanotowało 39,44 mln odsłon oraz 11 minut i sekundę średniego czasu korzystania, czyli więcej niż łącznie zajmujące dwie kolejne pozycje DziennikBaltycki.pl (10,22 mln odsłon oraz 2 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania) oraz GazetaKrakowska.pl (13,85 mln odsłon oraz 3 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania).
Z kolei na Trojmiasto.pl 2,63 mln internautów wykonało 61,65 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 27 minut i 44 sekund, a w sekcji TVN Warszawa na TVN24.pl - 1,81 mln użytkowników wykonało 10,73 mln odsłon oraz korzystali średnio po 31 minut i 41 sekund.
W skali rok Naszemiasto.pl przy minimalnym wzroście zasięgu (o 0,4 pkt proc. czyli 1,7 proc.) zyskało 26,58 mln odsłon oraz 45 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 19,8 i 13,3 proc. w górę).
Wyborcza.pl w kategorii regionalnej zyskała natomiast 6,11 pkt proc. zasięgu (39,3 proc. w górę) i 9,56 mln odsłon (26,8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 35 sekund (7,8 proc.). Natomiast strony regionalne Onet.pl zanotowały wzrost zasięgu o 0,33 pkt proc. (2,3 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 4,68 mln (16,3 proc.) i średniego czasu korzystania o 2 minuty i 14 sekund (20,2 proc.).
Wśród witryn dotyczących wybranych regionów przeważają duże wzrosty. DziennikBaltycki.pl zyskał 4,04 pkt proc. zasięgu i 5,52 mln odsłon (to aż 140,3 i 117,5 proc. w górę), NTO.pl - 2,7 pkt proc. zasięgu i 7,42 mln odsłon (90,6 i 90,3 proc.), a GazetaWroclawska.pl - 2,16 pkt proc. zasięgu i 11,45 mln odsłon (32,7 i 68,9 proc. w górę).
DziennikZachodni.pl zanotował wzrost o 3,91 pkt proc. zasięgu i 3,35 mln odsłon (49,1 i 21,8 proc.), a Pomorska.pl - o 3,15 pkt proc. zasięgu i 1,65 mln odsłon (39,8 i 9,6 proc.). Na obu stronach zmalał przeciętny czas spędzony przez użytkownika: na pierwszej o 42 sekundy (22,1 proc.), a na drugiej o 50 sekund (21,1 proc.).
GazetaKrakowska.pl zyskała 1,62 pkt proc. zasięgu i 1,55 mln odsłon (33,2 i 12,6 proc.), EchoDnia.eu - 0,59 pkt proc. zasięgu i 11,61 mln odsłon (10,2 i 41,7 proc.), a GlosWielkopolski.pl - 1,12 pkt proc. zasięgu i 4,8 mln odsłon (27,9 i 44,1 proc.).
Jako jedyny spadek zasięgu - o 1,71 pkt proc., czyli 23,6 proc. - zanotował ExpressIlustrowany.pl, przy czym jednocześnie zyskał 3,23 mln odsłon i 52 sekundy średniego czasu korzystania (44,3 i 34,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy „Dziennika Bałtyckiego”, „Dziennika Zachodniego” i NTO.pl mocno w górę, TVN Warszawa i Trojmiasto.pl przyciągają najbardziej