Skok odwiedzalności serwisów dzienników. Strony „DGP”, „Pulsu Biznesu” najmocniej w górę, w dół Przegladsportowy.pl (TOP12)
W marcu br. serwisy internetowe dzienników ogólnopolskich miały 65 proc. użytkowników i 75 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Procentowo największe wzrosty osiągnęły witryny „Dziennika Gazety Prawnej”, „Pulsu Biznesu” i „Polska The Times”, a jako jedyny duży spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”.
Portal internetowy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w zeszłym miesiącu odwiedziło 11,62 mln użytkowników (czyli 40,6 proc. wszystkich internautów w Polsce), którzy wykonali tam 145,92 mln odsłon. Na każdego przypadło średnio 12,5 odsłony - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Po ponad 10 mln odwiedzających i 100 mln odsłon zanotowały też Wyborcza.pl (Agora) i SE.pl (Grupa ZPR Media). W pierwszym serwisie 10,85 mln internautów wykonało 138,32 mln odsłon (średnio po 12,7 odsłony na każdego), a w drugim 10,3 mln użytkowników wygenerowało 112,89 mln odsłon (przeciętnie 11 na każdego).
„Gazeta Wyborcza” to jeden z kilku dzienników (inne to „Puls Biznesu”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Rzeczpospolita” i „Parkiet”), w których obowiązuje subskrypcyjny system pełnego dostępu do treści. Z oferty cyfrowej „GW” na koniec ub.r. korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.
Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” ma trzy serwisy internetowe. W marcu Gazetaprawna.pl zanotowała 5,94 mln użytkowników i 21,61 mln odsłon, Dziennik.pl - 4,77 mln użytkowników i 26,67 mln odsłon, a Forsal.pl - 2,95 mln użytkowników i 11,41 mln odsłon.
W serwisie „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 5,37 mln internautów wykonało 31,44 mln odsłon, na Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) 4,68 mln odwiedzających wygenerowało 20,82 mln odsłon, portal „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 1,4 mln użytkowników i 8,05 mln odsłon, a Parkiet.com (Gremi Media) - 370 tys. odwiedzających i 2,55 mln odsłon.
Natomiast w serwisie „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 1,16 mln internautów wykonało 10,08 mln odsłon, średnio po 8,7 na każdego użytkownika.
Witryny „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu Gemius/PBI.
Epidemia koronawirusa przyniosła duży wzrost odwiedzalności serwisów dzienników. W marcu 12 witryn odwiedziło łącznie 60,83 mln internautów (bez uwzględnienia współodwiedzalności), wykonując 532,39 mln odsłon.
Rok wcześniej zanotowały 36,75 mln użytkowników i 304,58 mln odsłon, tym samym w ciągu roku zyskały 24,08 mln odwiedzających (65,5 proc.) i 227,81 mln odsłon (74,8 proc.).
Fakt.pl zyskał rok do roku 5,18 mln użytkowników i 53,87 mln odsłon (to odpowiednio 80,4 i 58,5 proc. w górę). Wyborcza.pl osiągnęła wzrost o 3,28 mln odwiedzających (43,4 proc.) i 70,85 mln odsłon (105 proc.), a SE.pl - o 3,4 mln użytkowników (49,4 proc.) i 44,24 mln odsłon (64,4 proc.).
Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały witryny kilku innych dzienników. Na Gazetaprawna.pl przybyło 3,31 mln użytkowników (126,3 proc.) i 14,14 mln odsłon (189,1 proc.), na Polskatimes.pl - 3,27 mln odwiedzających (232,2 proc.) i 14,36 mln odsłon (222,5 proc.), na Forsal.pl - 2,22 mln odwiedzających (303,6 proc.) i 8,51 mln odsłon (293,4 proc.), a PB.pl - 925,2 tys. użytkowników (192,5 proc.) i 3,97 mln odsłon (97,2 proc.).
Rp.pl zanotowała wzrost o 1,42 mln użytkowników (36 proc.) i 15,34 mln odsłon (95,3 proc.), a Dziennik.pl - o 2,15 mln użytkowników (81,8 proc.) i 12,15 mln odsłon (83,7 proc.). Mniej w górę poszły wyniki Wyborcza.pl - o 362,3 tys. odwiedzających (34,5 proc.) i 686,1 tys. odsłon (35,5 proc.), oraz Parkiet.com - o 45 tys. użytkowników (13,8 proc.) i 942,1 tys. odsłon (58,5 proc.).
Mocno zmalała natomiast odwiedzalność Przegladsportowy.pl. Serwis stracił 1,49 mln użytkowników (56,3 proc.) i 11,25 mln odsłon (52,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Skok odwiedzalności serwisów dzienników. Strony „DGP”, „Pulsu Biznesu” najmocniej w górę, w dół Przegladsportowy.pl (TOP12)