Skoki narciarskie nadal na topie
Choć skoki narciarskie wyraźnie tracą na popularności to jednak wciąż w sezonie zimowym właśnie tę dyscyplinę najchętniej wybierają sponsorzy.
Pozycja skoków narciarskich, jeśli chodzi o sponsoring spada już od kilku od lat. W styczniu 2003 roku wartość medialna marek wyeksponowanych podczas zawodów wyniosła ponad 80 mln zł, w rekordowym styczniu 2004 roku było to ponad 113 mln zł, ale już w obecnym roku było to jedynie 36 mln zł.
Wartość medialna skoków narciarskich w styczniu w ciągu 5 lat w PLN
Styczeń 2003 | 80 950 476 |
Styczeń 2004 | 113 722 413 |
Styczeń 2005 | 71 645 585 |
Styczeń 2006 | 61 813 081 |
Styczeń 2007 | 35 923 476 |
Jednak mimo najniższej pozycji od lat, w styczniu nie ma jak dotąd lepszej dyscypliny, dzięki której można zdobyć tak dużą widownię w tak krótkim czasie. Skoki narciarskie znalazły się zatem na pierwszej pozycji pod względem łącznej wartości wyeksponowanych marek, wyprzedzając o ponad 15 mln zł drugą w zestawieniu siatkówkę mężczyzn.
Lp. | Dyscyplina | Wartość medialna ekspozycji marek (PLN) | Łączna liczba ekspozycji |
1 | Skoki narciarskie | 35 923 476 | 3 962 |
2 | Siatkówka mężczyzn | 20 075 218 | 63 966 |
3 | Łyżwiarstwo figurowe | 19 643 122 | 2 609 |
4 | Rajd samochodów terenowych | 6 379 648 | 2 519 |
5 | Koszykówka mężczyzn | 5 549 648 | 18 666 |
W czołówce sponsorów skoków narciarskich w tym roku znaleźli się Harnaś, Lotos, RMF, Viessmann i Ricoh. Zabrakło natomiast „Faktu”, który zdecydował się jedynie na 7 ekspozycji (w poprzednich trzech latach miał odpowiednio 476, 400 i 262 ekspozycje).
Dane: Media Sport (na podstawie monitoringu stacji: TVP1, TVP2, TVP3, TV4, POLSAT, POLSAT SPORT, TVN, TVN24, TVN TURBO, TELE5).
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie nadal na topie