SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skoczyły wyniki SkyShowtime i VOD.pl. W górę także platformy Polsatu i Player, Disney+ przed HBO Max

W pierwszym pełnym miesiącu działania SkyShowtime odwiedziło prawie 2 mln polskich internautów, a nową odsłonę VOD.pl - 1,4 mln. Disney+ wykorzystał spadek odwiedzalnosci HBO Max i awansował na drugie miejsce, niezagrożonym liderem pozostaje Netflix. Polsat Box Go i Polsat Go zyskały w sumie 1,3 mln użytkowników, za to zmalały wyniki Canal+ online i CDA Premium.

Marzec był pierwszym pełnym miesiącem kalendarzowym na polskim rynku dla dwóch platform streamingowych. Dostępne u nas od 14 lutego SkyShowtime odwiedziło 1,98 mln internautów (dało to 6,69 proc. zasięgu), spędzając średnio po 36 minut i 19 sekund. W drugiej połowie lutego platforma zanotowała 1,03 mln użytkowników oraz 51 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Do 11 kwietnia na SkyShowtime trwała promocja, w ramach której subskrypcję można było kupić na czas nieokreślony za 12,49 zł miesięcznie. Teraz serwis pozwala testować swoją usługę przez 7 dni za darmo.

W połowie lutego pojawiła się też nowa wersja VOD.pl. TVN Warner Bros. Discovery, który przejął platformę od Ringier Axel Springer Polska, oferuje w niej wybrane treści ze swoich stacji telewizyjnych bezpłatnie, ale z reklamami. Przez dwa tygodnie lutego platforma przyciągnęła 851,3 tys. internautów, każdego średnio na 6 minut i 34 sekundy, natomiast w marcu zanotowała 1,41 mln użytkowników, 4,75 proc. zasięgu oraz 17 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania.

Ponad 5,5 godziny na Netfliksie

Netfliksa niezmienne odwiedza ponad 40 proc. polskich internautów. W marcu było to 12,19 mln użytkowników (co dało 41,09 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy.

Kolejne cztery platformy miały po kilkanaście proc. zasięgu. Dwie to globalni gracze, którzy pojawili się w Polsce w ub.r.: Disney+ zanotował 4,15 mln użytkowników, 2 godziny, 49 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 14 proc. zasięgu, a HBO Max - 3,99 mln odwiedzających, 13,27 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na 2,5-3 godziny przyciągały też internautów najpopularniejsze platformy polskich nadawców telewizyjnych. Na Playerze (TVN Warner Bros. Discovery) 3,48 mln użytkowników (11,74 proc. zasięgu) spędziło średnio po 2 godziny, 26 minut i 36 sekund, a z TVP VOD każdy z 3,34 mln internautów korzystał przeciętnie przez 2 godziny, 58 minut i 44 sekundy.

Niżej w zestawieniu są platformy innych nadawców tv. Canal+ online zanotował 2,69 mln użytkowników, 9,07 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 8 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania. Z dwóch witryn grupy Cyfrowy Polsat zdecydowanie popularniejszy jest działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go - w marcu 2,5 mln użytkowników spędziło w nim średnio po 2 godziny, 9 minut i 34 sekundy. Natomiast oferujący treści za darmo Polsat Go miał 1,89 mln odwiedzających, 6,39 proc. zasięgu oraz godzinę, 57 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Polsat Box Go przed CDA Premium

CDA Premium w wersji przeglądarkowej odwiedziło 2,09 mln internautów (7,05 proc. zasięgu), spędzając średnio po 47 minut i 35 sekund. Na koniec ub.r. na platformie wykupionych było 529,3 tys. subskrypcji, o 82 tys. więcej niż przed rokiem, a spółka CDA nieznacznie - z 65,72 do 66,54 mln zł - zwiększyła całoroczne przychody subskrypcyjne.

Natomiast WP Pilot, oferujący streaming ponad 100 stacji telewizyjnych, zanotował 1,74 mln użytkowników, 5,88 proc. zasięgu oraz godzinę, 7 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania.

W rankingu oprócz trzech najpopularniejszych platform i SkyShowtime są jeszcze dwie zagraniczne marki. Prime Video - na którym właśnie pojawiły się pierwsze polskie produkcje: dokument o Robercie Lewandowskim i program „LOL: kto się śmieje ostatni” - odwiedziło 2,55 mln internautów (8,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 17 minut i 8 sekund.

Skandynawska platforma Viaplay oferująca głównie transmisje sportowe (od lutego pokazuje wyścigi Formuły 1) przyciągnęła 1,9 mln polskich użytkowników (6,4 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 51 minut i 36 sekund.

W porównaniu z lutym na Netfliksie ubyło 386,8 tys. polskich internautów (3,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 57 sekund (1,4 proc.).

Większy spadek zanotowało HBO Max: o 548,8 tys. użytkowników (12,1 proc.) oraz 7 minut i 21 sekund (4,4 proc.) przeciętnego czasu korzystania. W konsekwencji zostało wyprzedzone przez Disney+, na którym przy minimalnym spadku liczby odwiedzających (o 16,4 tys., czyli 0,4 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 13 minut i 30 sekund (8,7 proc.).

Player i platformy Polsatu ze wzrostami

Na Playerze przybyło 207,4 tys. internautów (6,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego poszedł w górę o 27 minut i 14 sekund (22,8 proc.). TVP VOD przy wzroście liczby odwiedzających o 286,9 tys. (9,4 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o 7 minut i 9 sekund (3,8 proc.).

Duże wzrosty zasięgów zanotowały natomiast nie tylko SkyShowtime i VOD.pl. Na Polsat Box Go liczba użytkowników wzrosła o 541,1 tys. (27,7 proc.), a na Polsat Go - o 749,7 tys. (65,5 proc.). Przy czym na pierwszej platformie średni czas spędzony przez internautę zmniejszył się o 23 minuty i 52 sekundy (15,5 proc.), a na drugiej o 18 minut i 52 sekundy (13,8 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Prime Video zyskało 118,6 tys. użytkowników (4,9 proc.) oraz 4 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,9 proc.). Na Viaplay przy wzroście liczby internautów o 89,1 tys. (4,9 proc.) średni czas zmalał o 7 minut i 32 sekundy (12,7 proc.). Inaczej zmieniły się wyniki WP Pilot: ubyło 56,9 tys. odwiedzających (3,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zwiększył się o 12 minut i 55 sekund (23,7 proc.).

Spadki w obu statystykach zanotowały natomiast Canal+ online i CDA Premium. Pierwsza platforma straciła 82,1 tys. internautów (3 proc.) oraz 30 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania (19,4 proc.), a druga - 3,6 tys. użytkowników (0,2 proc.) oraz 10 minut i 46 sekund średniego czasu (18,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Skoczyły wyniki SkyShowtime i VOD.pl. W górę także platformy Polsatu i Player, Disney+ przed HBO Max

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Nic dziwnego. Telewizje nie proponują już nic. Nowości dopiero we wrześniu. Teraz nadchodzi czas kiepskich muzycznych eventow.
13 5
odpowiedź
User
Tomek Atomek
Jeśli Viaplay wygra przetarg na LM to będą mieli jeszcze więcej subskrybentów i w sumie tak mogłoby być, LM, Premier League w 1 miejscu.
0 0
odpowiedź
User
TakaPrawda
TV nadaje się jeszcze tylko do obejrzenia serwisu informacyjnego i może ewentualnie sportu. Na pozostałych polach już dawno tradycyjni nadawcy skapitulowali (i co najwyżej serwują niskiej jakości kontent dla najmniej wymagającej/inteligentnej widowni -> głównie paradokumenty i żenujące reality).
10 4
odpowiedź