Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)
Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w lipcu był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W lipcu 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2015 roku zmniejszył się o 2,25 proc. i wyniósł 13,91 proc.
Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,92 proc., po spadku o 5,69 proc.
Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,20 proc. i wyniósł 10,16 proc.
Z piątej na czwartą lokatę awansowało TVP Info, którego udział zwiększył się o 10,88 proc. do 8,05 proc.
Na piątą pozycję spadła z kolei TVP2. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta po raz pierwszy w historii miesięcznych danych DVB-T wypadła z czołowej czwórki. Udział tego kanału zmalał o 3,32 proc. do 7,56 proc.
Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego udział wyniósł 5,05 proc. (przed rokiem było to 5,07 proc.). Oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która awansowała z miejsca ósmego (4,41 proc. udziału; jednak w dół o 3,08 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 63,01 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,38 proc.
Z kolei najwięcej w lipcu br. stracił Polsat Sport News - było to 52,32 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 22. - przedostatnie.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 4+ | Dynamika | ||
lipiec | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 13,91% | 14,23% | -2,25% |
2 | TVP1 | 12,92% | 13,70% | -5,69% |
3 | TVN | 10,16% | 10,18% | -0,20% |
4 | TVP INFO | 8,05% | 7,26% | 10,88% |
5 | TVP2 | 7,56% | 7,82% | -3,32% |
6 | TV PULS | 5,05% | 5,07% | -0,39% |
7 | Puls 2 | 4,41% | 4,55% | -3,08% |
8 | TVN7 | 4,19% | 3,70% | 13,24% |
9 | TV4 | 4,15% | 4,88% | -14,96% |
10 | TV6 | 3,51% | 3,04% | 15,46% |
11 | TTV | 3,17% | 3,23% | -1,86% |
12 | TVP ABC | 2,38% | 1,46% | 63,01% |
13 | TVP3 | 2,38% | 2,28% | 4,39% |
14 | Stopklatka | 2,27% | 1,95% | 16,41% |
15 | Fokus TV | 2,05% | 1,76% | 16,48% |
16 | Polo TV | 1,88% | 1,88% | 0,00% |
17 | ATM Rozrywka | 1,79% | 1,87% | -4,28% |
18 | TVP Rozrywka | 1,75% | 2,17% | -19,35% |
19 | Eska TV | 1,14% | 1,03% | 10,68% |
20 | TVP Historia | 1,12% | 1,18% | -5,08% |
21 | TVP Kultura | 0,87% | 0,81% | 7,41% |
22 | Polsat Sport News | 0,72% | 1,51% | -52,32% |
23 | TVP Polonia | 0,55% | 0,90% | -38,89% |
W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T umocnił się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,19 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 1,16 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 7,61 proc. do 12,45 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 7,76 proc., po spadku o 5,60 proc.
Czołową czwórkę uzupełnia tutaj kanał TV Puls, który awansował z miejsca piątego (6,20 proc.; jednak w dół o 5,78 proc.). Na piąte miejsce spadła z kolei TVP2 (6,03 proc.; - 15,31 proc.).
Kolejną pozycję (po awansie z miejsca siódmego) zajęła stacja Puls 2 (5,09 proc.; do góry o 1,60 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 87,41 proc. do 2,53 proc. Najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 56,43 proc. do 0,61 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 16-49 | Dynamika | ||
lipiec | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 16,19% | 16,38% | -1,16% |
2 | TVN | 12,45% | 11,57% | 7,61% |
3 | TVP1 | 7,76% | 8,22% | -5,60% |
4 | TV PULS | 6,20% | 6,58% | -5,78% |
5 | TVP2 | 6,03% | 7,12% | -15,31% |
6 | Puls 2 | 5,09% | 5,01% | 1,60% |
7 | TV4 | 5,03% | 5,99% | -16,03% |
8 | TVN7 | 4,68% | 4,32% | 8,33% |
9 | TV6 | 4,58% | 4,04% | 13,37% |
10 | TTV | 4,03% | 3,74% | 7,75% |
11 | TVP INFO | 3,68% | 3,04% | 21,05% |
12 | Polo TV | 3,37% | 3,16% | 6,65% |
13 | TVP ABC | 2,53% | 1,35% | 87,41% |
14 | Fokus TV | 2,53% | 2,21% | 14,48% |
15 | Stopklatka | 2,49% | 2,35% | 5,96% |
16 | ATM Rozrywka | 2,18% | 2,34% | -6,84% |
17 | Eska TV | 1,84% | 1,84% | 0,00% |
18 | TVP Rozrywka | 1,63% | 2,25% | -27,56% |
19 | TVP3 | 1,24% | 1,38% | -10,14% |
20 | TVP Historia | 1,05% | 1,12% | -6,25% |
21 | TVP Kultura | 0,80% | 0,79% | 1,27% |
22 | Polsat Sport News | 0,61% | 1,40% | -56,43% |
23 | TVP Polonia | 0,45% | 0,87% | -48,28% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Słaba oglądalność TVP2 w DVB-T - przegrywa z TVP Info a w 16-49 z TV Puls (dane za lipiec)
Misja jest wypełniona w momencie, gdy przekaz programu misyjnego trafia do odbiorcy.
Głosicieli "misji" można porównać do kaznodziejów, którym kazano iść i głosić dobrą nowinę.
Jeden kaznodzieja poszedł, stanął na rynku, mówił głośno, jasno, czytelnie. I ten porwał swą mową tłumy.
Drugi poszedł, wszedł w skryty zaułek, stanął tyłem do ludzi i zaczął seplenić, z twarzą zwróconą do ściany.
Którym więc kaznodzieją jest TVP: tym porywającym tłumy, czy tym sepleniącym do ściany...