Słabe wyniki Grupy TVN
TVN miał w III kwartale 3,3 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej.
Na wynikach zaważyła między innymi konsolidacja wyników Grupy Onet, koszty programu motywacyjnego, wzrost kosztów inwestycyjnych oraz kosztów finansowych - poinformowała wczoraj grupa TVN.
Analitycy byli bardzo podzieleni w swoich szacunkach wyniku netto, gdyż ich prognozy wahały się od 46 mln zł zysku do 3,8 mln zł straty netto.
W III kw. 2005 roku zysk netto grupy TVN wyniósł 35,95 mln zł.
"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasza strata netto wyniosła 2.303.000 zł (...) W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września 2005 osiągnęliśmy zysk netto w wysokości 35.952.000 zł. Spadek powstał głównie na skutek rozpoznania kosztów programu motywacyjnego oraz wzrostu kosztów inwestycyjnych i kosztów finansowych" - podała spółka w komentarzu do wyników.
Piotr Walter, prezes zarządu TVN SA zapowiada wzrost udziału w rynku reklamy w IV kw. 2006 roku oraz bardzo dobre wyniki finansowe w IV kw., dzięki wzrostowi oglądalności.
"Ogłaszamy rekordowe wyniki oglądalności. Nasz udział we wrześniu i październiku osiągnął nowy rekordowy poziom 25,2 proc. w grupie docelowej i 18,9 proc. w całej populacji, całodobowo" - powiedział Walter cytowany w komunikacie.
"Wyniki te pokazują, po raz kolejny siłę naszej jesiennej ramówki, która pozwoli nam na osiągnięcie jeszcze wyższego udziału w rynku reklamy w IV kw. (...) Spodziewamy się bardzo dobrego czwartego kwartału, dzięki rosnącym wynikom oglądalności" - dodał.
Spółka poinformowała w środę, że w III kw. 2006 roku grupa wykazała koszty inwestycyjne netto w wysokości 8.845.000 zł w porównaniu z kosztami inwestycyjnymi netto w wysokości 691.000 zł w III kw. 2005 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet koszty inwestycyjne wyniosły 8,15 mln zł w III kw. 2006.
Koszty finansowe netto wyniosły w III kw. 2006 roku 8.546.000 zł w porównaniu do 16.918.000 zł przychodów w III kw. 2005 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet koszty finansowe netto wyniosły w III kw. 2006 roku 7.853.000 zł.
TVN podał też, że łączny koszt programu motywacyjnego szacuje na 57 mln zł w 2006 roku, a w samym III kw. 2006 roku koszt ten wyniósł 16 mln zł
Zysk operacyjny TVN w III kw. 2006 roku spadł do 19,4 mln zł z 27,7 mln zł, wobec prognoz 20,8-79,3 mln zł zysku, przy średniej 42,1 mln zł.
Spółka poinformowała też, że wyłączając wpływ programu motywacyjnego zysk operacyjny wzrósł o 28,6 proc. do 35,7 mln zł.
"Nasz zysk operacyjny, uwzględniając koszty programu motywacyjnego, spadł o 29,9 proc. do 19.427.000 zł w trzecim kwartale 2006 r. Nasza marża operacyjna wynosiła 9 proc. w trzecim kwartale 2006 r. Wyłączając wyniki Grupy Onet nasz zysk operacyjny spadł o 27,9 proc. do 19.987.000 zł a marża wyniosła 10,1 proc." - podano.
Przychody wzrosły w III kw. do 215,4 mln zł z 173,3 mln zł, podczas gdy rynek, dosyć zgody w tym przypadku, oczekiwał wzrostu o 27 proc. do średnio 220 mln zł.
"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasze przychody wzrosły o 14,1 proc. do 197.860.000 zł. Wzrost przychodów zawdzięczamy przede wszystkim 11 proc. wzrostowi ceny reklamy w TVN i 4 proc. wzrostowi sprzedanych punktów GRP" - podał TVN.
Spółka poinformowała również, że w III kw. 2006 roku przychody reklamowe wzrosły o 26,6 proc. do 163,5 mln zł z 129,18 mln zł w analogicznym okresie 2005 r.
"Wyłączając wyniki Grupy Onet przychody reklamowe wzrosły o 14,5 proc. do 147.858.000 zł. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu o 15.262.000 zł przychodów netto z tytułu emisji reklam w naszym programie TVN, który zanotował 11 proc. wzrost przeciętnej ceny netto za każdy sprzedany punkt ratingowy i 4 proc. wzrost liczby sprzedanych punktów ratingowych" - podał TVN.
"Programy uruchomione i zakupione w 2004 i 2005 r. przyczyniły się do zwiększenia przychodów reklamowych o 3.131.000 zł w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku" - podano.
Narastająco po trzech kwartałach 2006 roku zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł o 7,7 proc. do 130,7 mln zł, a zysk operacyjny do 213,6 mln zł z 164,6 mln zł w takim samym okresie roku 2005.
Przychody wzrosły po trzech kwartałach do 759,9 mln zł z 585,3 mln zł.
"Wyłączając wyniki Grupy Onet, nasz zysk netto spadł o 7 proc. do 131.749.000 zł, głównie na skutek spłaty obligacji ITI Media, od których naliczone odsetki i dodatnie różnice kursowe, rozpoznaliśmy stratę netto związane z Grupą Onet w wysokości 1.025.000 zł" - podano.
Spółka podała również, że udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w prime time wzrósł do 27,9 proc. w III kw. 2006 roku w porównaniu do 25,2 proc. w analogicznym okresie 2005 r.
Udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w prime time wzrósł do 29,3 proc. w ciągu dziewięciu miesięcy zakończonych 30 września 2006 r. w porównaniu do 25,9 proc. w analogicznym okresie 2005 r.
TVN podał w prezentacji do wyników, że przychody kanału TVN wyniosły w III kw. 2006 roku 159 mln zł wobec 144 mln zł w takim samym okresie roku 2005, a EBITDA wyniosła 31 mln zł wobec 36 mln zł.
Przychody kanału TVN24 wyniosły w III kw. 2006 roku 30 mln zł wobec 26 mln zł rok wcześniej, a EBITDA była ujemna i wyniosła -1 mln zł wobec 3 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej.
Przychody kanału TVN Siedem wyniosły w III kw. tego roku 10 mln zł, czyli tyle samo ile rok wcześniej. EBITDA była na poziomie zero wobec 1,0 mln zł straty w III kw. 2005.
TVN szacuje również, że rynek reklamy telewizyjnej w III kw. 2006 roku nie zmienił się w porównaniu do III kw. 2005 r., a rynek reklamy internetowej wzrósł o 35,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku.
Narastająco po trzech kwartałach 2006 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł według szacunków TVN o około 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku, a rynek reklamy internetowej wzrósł o 49 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2005 r.
Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki Grupy TVN