Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.
W lipcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Liderem zestawienia pozostał „Fakt” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W lipcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 325 803 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca 2012 roku oznacza spadek o 9,28 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 183 464 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 17,01 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 6,37 proc. do 143 163 egz. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu.
Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 13,89 proc. i wyniosła 64 505 egz. Już trzeci miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
450 970 |
325 803 |
325 803 |
477 304 |
359 135 |
359 135 |
Gazeta Wyborcza |
271 944 |
203 218 |
183 464 |
329 142 |
243 925 |
221 078 |
Super Express |
253 577 |
143 883 |
143 163 |
265 945 |
153 620 |
152 899 |
Rzeczpospolita |
84 739 |
105 082 |
64 505 |
120 821 |
104 047 |
74 910 |
Dziennik Gazeta Prawna |
65 283 |
63 196 |
48 031 |
79 186 |
73 458 |
51 569 |
Przegląd Sportowy |
83 893 |
42 771 |
42 771 |
84 337 |
46 910 |
46 910 |
Gazeta Polska Codziennie |
86 713 |
24 014 |
24 004 |
100 342 |
26 616 |
26 616 |
Puls Biznesu |
16 206 |
14 745 |
11 551 |
18 344 |
16 430 |
12 458 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 340 |
5 470 |
3 680 |
11 349 |
7 239 |
4 091 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. większość dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (3,97 proc.) straciła „Gazeta Wyborcza”. Natomiast do góry (o 17,38 proc.) poszła tylko średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego”. Tytuł ten w lipcu br. został odświeżony (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
450 970 |
325 803 |
325 803 |
480 440 |
328 480 |
328 480 |
Gazeta Wyborcza |
271 944 |
203 218 |
183 464 |
288 018 |
211 225 |
191 057 |
Super Express |
253 577 |
143 883 |
143 163 |
263 314 |
149 045 |
148 325 |
Rzeczpospolita |
84 739 |
105 082 |
64 505 |
90 269 |
109 541 |
66 232 |
Dziennik Gazeta Prawna |
65 283 |
63 196 |
48 031 |
70 133 |
64 775 |
49 025 |
Przegląd Sportowy |
83 893 |
42 771 |
42 771 |
76 588 |
36 437 |
36 437 |
Gazeta Polska Codziennie |
86 713 |
24 014 |
24 004 |
88 244 |
24 735 |
24 735 |
Puls Biznesu |
16 206 |
14 745 |
11 551 |
17 995 |
16 372 |
11 642 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 340 |
5 470 |
3 680 |
10 731 |
6 786 |
3 754 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.