Spadek sprzedaży gier wideo na największych światowych rynkach
W 2009 roku sprzedaż na trzech największych światowych rynkach gier wideo (Japonia, USA i Wielka Brytania) spadła o 8 proc.
Z raportu 'Top Global Markets' przygotowanego wspólnie przez firmy NPD Group, GfK Chart-Track i Enterbrain wynika, że rynek gier wideo na Wyspach zanotował spadek o 14 proc., za oceanem o 7 proc., a w Kraju Kwitnącej Wiśni o 2 proc..
W sumie na trzech wymienionych rynkach w 2009 roku sprzedano 379,3 miliona gier wideo.
Główną przyczyną spadku było malejące zainteresowanie konsumentów grami na konsolę Sony PlayStation 2 (PS2). Ich sprzedaż spadła ogólnie o 57 proc. (Wlk. Bryt. - o 67 proc., USA - o 56 proc., Japonia - o 55 proc.).
Najpopularniejszą grą ubiegłego roku okazała się 'Call of Duty: Modern Warfare 2', która sprzedała się w liczbie 11,86 miliona egzemplarzy. Następne w kolejności były: 'Wii Sports Resort' (7,57 mln), 'New Super Mario Bros. Wii' (7,41 mln), 'Wii Fit Plus' (5,80 mln) oraz 'Wii Fit' (5,44 mln).
Dołącz do dyskusji: Spadek sprzedaży gier wideo na największych światowych rynkach