SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)

Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl.

W październiku br. Sportowefakty.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziało 5,82 mln realnych użytkowników (czyli 22,31 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 154,51 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 41 minut i 52 sekundy - wynika z badania Gemius/PBI. Witryna miała o 878,6 tys. użytkowników, 51,15 mln odsłon i 2:36 minuty średniego czasu korzystania więcej niż dział sportowy portalu Onet.pl (Grupa Onet-RASP).

Do Grupy Onet-RASP należą też dwa inne popularne serwisy sportowe: strona „Przeglądu Sportowego” (niedawno uruchomiona w nowej odsłonie), Ofsajd.onet.pl z luźniejszymi treściami oraz Ekstraklasa.tv z materiałami (m.in. skrótami meczów) o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie. Wśród nich najwięcej użytkowników (3,05 mln) i odsłon (29,47 mln) miał w zeszłym miesiącu Przeglądsportowy.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15:51 minuty) - Ekstraklasa.tv.

Jeśli chodzi o serwisy sportowe wydawców dwóch mniejszych portali horyzontalnych, to Sport.pl (Grupa Interia.pl) miał zdecydowanie wyższe statystyki niż Sport.interia.pl pod względem liczby użytkowników (3,59 mln wobec 1,87 mln) i odsłon (71,44 mln wobec 25,84 mln) oraz nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania (20:42 minuty wobec 20:03 minuty). Z kolei Polsatsport.pl zdecydowanie wyprzedził Sport.tvp.pl pod względem liczby użytkowników (1,63 mln wobec 1,07 mln) i odsłon (8,19 mln wobec 6,37 mln), ale zanotował prawie cztery raz krótszy średni czas korzystania (8:26 minuty wobec 32:46 minuty).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

5 819 386

154 507 213

4 060 278

0:41:52

22,31%

sport.onet.pl

4 940 754

103 355 545

3 233 961

0:39:16

18,94%

sport.pl

3 594 050

71 436 416

1 240 242

0:20:42

13,78%

przegladsportowy.pl

3 046 899

29 474 648

638 405

0:12:34

11,68%

ofsajd.onet.pl

1 890 484

38 896 509

377 846

0:12:00

7,25%

sport.interia.pl

1 873 032

25 841 073

625 870

0:20:03

7,18%

polsatsport.pl

1 634 279

8 195 506

229 613

0:08:26

6,27%

sport.tvp.pl

1 071 471

6 373 349

585 094

0:32:46

4,11%

meczyki.pl

1 031 816

27 335 097

857 810

0:49:53

3,96%

ekstraklasa.tv

884 936

4 899 809

233 664

0:15:51

3,39%

Wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (przede wszystkim Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv) miały łącznie, uwzględniając współodwiedzalność wyższe statystyki niż Sportowefakty.wp.pl (zapewniające prawie cały ruch Grupie Wirtualna Polska w kategorii sportowej) - zarówno ogółem, jak również na komputerach i urządzeniach mobilnych. Ogółem wyprzedziły konkurenta o 435,9 tys. użytkowników i 28,59 mln odsłon.

Grupa Onet-RASP jest wydawcą serwisu Ekstraklasa.tv od ponad czterech lat, obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2017/2018. Z kolei Grupa Wirtualna Polska w połowie ub.r. połączyła swoje serwisy Sport.wp.pl i Sportowefakty.pl (tę drugą kupiła w połowie 2014 roku).

Serwisy sportowe Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska w październiku 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

ogółem

Grupa Onet-RASP

6 261 903

184 044 600

4 536 611

0:43:28

24,01%

Grupa Wirtualna Polska

5 826 048

155 452 151

4 079 914

0:42:01

22,34%

na komputerach

Grupa Onet-RASP

4 486 265

99 385 602

3 049 462

0:40:47

17,20%

Grupa Wirtualna Polska

4 326 273

95 858 294

2 801 611

0:38:51

16,59%

na smartfonach i tabletach

Grupa Onet-RASP

3 251 782

84 658 998

1 487 149

0:27:26

12,47%

Grupa Wirtualna Polska

2 660 459

59 593 858

1 278 303

0:28:50

10,20%

Na komputerach Sportwafekty.wp.pl mając o 789 tys. realnych użytkowników więcej niż Sport.onet.pl zanotowały w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej odsłon (95,31 mln wobec 43,23 mln) oraz o ponad 2,5 minuty dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (38:42 min. wobec 36:07 min.).

W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły Sport.tvp.pl (40:46) i witryna Meczyki.pl (56:22), na której są publikowane m.in. linki do nielegalnych streamów z transmisjami sportowymi. Z kolei ofsajd.onet.pl przy znacznie niższej liczbie użytkowników niż Przegladsportowy.pl (1,82 mln wobec 2,09 mln) zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (36,94 mln wobec 13,09 mln).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

4 323 051

95 312 442

2 789 657

0:38:43

16,58%

sport.onet.pl

3 534 255

43 230 546

2 127 010

0:36:07

13,55%

sport.pl

2 229 848

34 238 679

612 556

0:16:29

8,55%

przegladsportowy.pl

2 094 728

13 079 493

344 084

0:09:51

8,03%

ofsajd.onet.pl

1 821 714

36 945 758

361 547

0:11:54

6,99%

sport.interia.pl

1 383 583

16 696 849

431 262

0:18:42

5,31%

polsatsport.pl

988 083

4 439 088

141 355

0:08:35

3,79%

sport.tvp.pl

726 820

4 304 707

493 883

0:40:46

2,79%

meczyki.pl

681 481

19 377 912

640 258

0:56:22

2,61%

ekstraklasa.tv

652 091

2 833 116

190 545

0:17:32

2,50%

Sport.pl miał na smartfonach i tabletach 1,96 mln użytkowników, nieco mniej niż na komputerach stacjonarnych (2,23 mln), ale więcej odsłon (37,18 mln wobec 34,24 mln) i dłuższy średni czas korzystania (19:15 minuty wobec 16:29). Podobnie było w przypadku Przegladsportowy.pl: 16:39 mln odsłon i 11:31 minuty średniego czasu korzystania w internecie mobilnym oraz 13,08 mln odsłon i 9:51 minuty w internecie stacjonarnym.

Z kolei Meczyki.pl w mobile’u miały 7,96 mln odsłon, prawie trzy razu mniej niż w internecie stacjonarnym (19,38 mln).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

2 655 633

59 194 771

1 270 621

0:28:42

10,18%

sport.onet.pl

2 544 532

60 124 999

1 106 951

0:26:06

9,76%

sport.pl

1 957 086

37 197 736

627 685

0:19:15

7,50%

przegladsportowy.pl

1 533 557

16 395 155

294 321

0:11:31

5,88%

polsatsport.pl

748 045

3 756 418

88 258

0:07:05

2,87%

sport.interia.pl

711 860

9 144 224

194 608

0:16:24

2,73%

sport.tvp.pl

395 972

2 068 642

91 211

0:13:49

1,52%

meczyki.pl

370 075

7 957 185

217 552

0:35:16

1,42%

ekstraklasa.tv

326 800

2 066 692

43 118

0:07:55

1,25%

flashscore.pl

304 651

10 345 660

382 814

1:15:24

1,17%

Sportowefakty.wp.pl w ciągu roku zyskały 4,21 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 23,3 proc. (podawanie, o ile zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, bo w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a w październiku br. na 25,3 mln). Liczba odsłon serwisu zmalała o 42,5 mln (czyli o 21,6 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 10:48 minut (34,8 proc. w dół).

Sport.onet.pl zanotował spadki o 1,5 pkt proc. zasięgu, 130,1 mln odsłon i 12:28 minuty przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Przegladsportowy.pl zyskał 2,79 pkt. proc. zasięgu, a Sport.pl - 3,58 pkt proc.

Zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. Jego zasięg zwiększył się z 1,83 proc. do 6,27 proc., czyli ponad trzykrotnie, a liczba odsłon - z 6,1 mln do 8,19 mln (34,3 proc. w górę). Więcej odsłon niż rok wcześniej zanotowała też Ekstraklasa.tv., mimo znaczącego spadku zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciej
powoli chyba można skończyć z szufladkowaniem meczyki.pl jako strony z linkami do transmisji. Jak widać po tym raporcie, jest to obecnie najbardziej angażujący serwis sportowy w polskim internecie (śr. czas spędzony przez usera 49min). To jednoznacznie wskazuje, że ten serwis już dawno przestał być linkownią gdzie tylko się wchodzi po link i wychodzi. Sam wchodze na meczyki, ale nie pamiętam kiedy ostatnio byłem tam po linki (pakiet c+ zaspokaja moje potrzeby)... zazwyczaj czytam newsy, czy sprawdzam jakieś statystyki meczowe.
0 0
odpowiedź
User
Kris
Dlaczego okłamujecie, że WP ma jeden serwis, a Onet-RASP kilka? To jest jeden serwis i jeden wynik, dzielenie go to manipulacja i zakłamywanie rzeczywistości. Prawda jest taka, że Onet leje WP jak chce na poletku sport...
0 0
odpowiedź
User
dk kris
Dlaczego okłamujecie, że WP ma jeden serwis, a Onet-RASP kilka? To jest jeden serwis i jeden wynik, dzielenie go to manipulacja i zakłamywanie rzeczywistości. Prawda jest taka, że Onet leje WP jak chce na poletku sport...

dlatego, ze jesteś debilem i totalnym cwokiem
0 0
odpowiedź