Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)
Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl.
W październiku br. Sportowefakty.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziało 5,82 mln realnych użytkowników (czyli 22,31 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 154,51 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 41 minut i 52 sekundy - wynika z badania Gemius/PBI. Witryna miała o 878,6 tys. użytkowników, 51,15 mln odsłon i 2:36 minuty średniego czasu korzystania więcej niż dział sportowy portalu Onet.pl (Grupa Onet-RASP).
Do Grupy Onet-RASP należą też dwa inne popularne serwisy sportowe: strona „Przeglądu Sportowego” (niedawno uruchomiona w nowej odsłonie), Ofsajd.onet.pl z luźniejszymi treściami oraz Ekstraklasa.tv z materiałami (m.in. skrótami meczów) o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie. Wśród nich najwięcej użytkowników (3,05 mln) i odsłon (29,47 mln) miał w zeszłym miesiącu Przeglądsportowy.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15:51 minuty) - Ekstraklasa.tv.
Jeśli chodzi o serwisy sportowe wydawców dwóch mniejszych portali horyzontalnych, to Sport.pl (Grupa Interia.pl) miał zdecydowanie wyższe statystyki niż Sport.interia.pl pod względem liczby użytkowników (3,59 mln wobec 1,87 mln) i odsłon (71,44 mln wobec 25,84 mln) oraz nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania (20:42 minuty wobec 20:03 minuty). Z kolei Polsatsport.pl zdecydowanie wyprzedził Sport.tvp.pl pod względem liczby użytkowników (1,63 mln wobec 1,07 mln) i odsłon (8,19 mln wobec 6,37 mln), ale zanotował prawie cztery raz krótszy średni czas korzystania (8:26 minuty wobec 32:46 minuty).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
sportowefakty.wp.pl |
5 819 386 |
154 507 213 |
4 060 278 |
0:41:52 |
22,31% |
sport.onet.pl |
4 940 754 |
103 355 545 |
3 233 961 |
0:39:16 |
18,94% |
sport.pl |
3 594 050 |
71 436 416 |
1 240 242 |
0:20:42 |
13,78% |
przegladsportowy.pl |
3 046 899 |
29 474 648 |
638 405 |
0:12:34 |
11,68% |
ofsajd.onet.pl |
1 890 484 |
38 896 509 |
377 846 |
0:12:00 |
7,25% |
sport.interia.pl |
1 873 032 |
25 841 073 |
625 870 |
0:20:03 |
7,18% |
polsatsport.pl |
1 634 279 |
8 195 506 |
229 613 |
0:08:26 |
6,27% |
sport.tvp.pl |
1 071 471 |
6 373 349 |
585 094 |
0:32:46 |
4,11% |
meczyki.pl |
1 031 816 |
27 335 097 |
857 810 |
0:49:53 |
3,96% |
ekstraklasa.tv |
884 936 |
4 899 809 |
233 664 |
0:15:51 |
3,39% |
Wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (przede wszystkim Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv) miały łącznie, uwzględniając współodwiedzalność wyższe statystyki niż Sportowefakty.wp.pl (zapewniające prawie cały ruch Grupie Wirtualna Polska w kategorii sportowej) - zarówno ogółem, jak również na komputerach i urządzeniach mobilnych. Ogółem wyprzedziły konkurenta o 435,9 tys. użytkowników i 28,59 mln odsłon.
Grupa Onet-RASP jest wydawcą serwisu Ekstraklasa.tv od ponad czterech lat, obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2017/2018. Z kolei Grupa Wirtualna Polska w połowie ub.r. połączyła swoje serwisy Sport.wp.pl i Sportowefakty.pl (tę drugą kupiła w połowie 2014 roku).
Serwisy sportowe Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska w październiku 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
ogółem |
|||||
Grupa Onet-RASP |
6 261 903 |
184 044 600 |
4 536 611 |
0:43:28 |
24,01% |
Grupa Wirtualna Polska |
5 826 048 |
155 452 151 |
4 079 914 |
0:42:01 |
22,34% |
na komputerach |
|||||
Grupa Onet-RASP |
4 486 265 |
99 385 602 |
3 049 462 |
0:40:47 |
17,20% |
Grupa Wirtualna Polska |
4 326 273 |
95 858 294 |
2 801 611 |
0:38:51 |
16,59% |
na smartfonach i tabletach |
|||||
Grupa Onet-RASP |
3 251 782 |
84 658 998 |
1 487 149 |
0:27:26 |
12,47% |
Grupa Wirtualna Polska |
2 660 459 |
59 593 858 |
1 278 303 |
0:28:50 |
10,20% |
Na komputerach Sportwafekty.wp.pl mając o 789 tys. realnych użytkowników więcej niż Sport.onet.pl zanotowały w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej odsłon (95,31 mln wobec 43,23 mln) oraz o ponad 2,5 minuty dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (38:42 min. wobec 36:07 min.).
W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły Sport.tvp.pl (40:46) i witryna Meczyki.pl (56:22), na której są publikowane m.in. linki do nielegalnych streamów z transmisjami sportowymi. Z kolei ofsajd.onet.pl przy znacznie niższej liczbie użytkowników niż Przegladsportowy.pl (1,82 mln wobec 2,09 mln) zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (36,94 mln wobec 13,09 mln).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
sportowefakty.wp.pl |
4 323 051 |
95 312 442 |
2 789 657 |
0:38:43 |
16,58% |
sport.onet.pl |
3 534 255 |
43 230 546 |
2 127 010 |
0:36:07 |
13,55% |
sport.pl |
2 229 848 |
34 238 679 |
612 556 |
0:16:29 |
8,55% |
przegladsportowy.pl |
2 094 728 |
13 079 493 |
344 084 |
0:09:51 |
8,03% |
ofsajd.onet.pl |
1 821 714 |
36 945 758 |
361 547 |
0:11:54 |
6,99% |
sport.interia.pl |
1 383 583 |
16 696 849 |
431 262 |
0:18:42 |
5,31% |
polsatsport.pl |
988 083 |
4 439 088 |
141 355 |
0:08:35 |
3,79% |
sport.tvp.pl |
726 820 |
4 304 707 |
493 883 |
0:40:46 |
2,79% |
meczyki.pl |
681 481 |
19 377 912 |
640 258 |
0:56:22 |
2,61% |
ekstraklasa.tv |
652 091 |
2 833 116 |
190 545 |
0:17:32 |
2,50% |
Sport.pl miał na smartfonach i tabletach 1,96 mln użytkowników, nieco mniej niż na komputerach stacjonarnych (2,23 mln), ale więcej odsłon (37,18 mln wobec 34,24 mln) i dłuższy średni czas korzystania (19:15 minuty wobec 16:29). Podobnie było w przypadku Przegladsportowy.pl: 16:39 mln odsłon i 11:31 minuty średniego czasu korzystania w internecie mobilnym oraz 13,08 mln odsłon i 9:51 minuty w internecie stacjonarnym.
Z kolei Meczyki.pl w mobile’u miały 7,96 mln odsłon, prawie trzy razu mniej niż w internecie stacjonarnym (19,38 mln).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. w internecie mobilnym |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
sportowefakty.wp.pl |
2 655 633 |
59 194 771 |
1 270 621 |
0:28:42 |
10,18% |
sport.onet.pl |
2 544 532 |
60 124 999 |
1 106 951 |
0:26:06 |
9,76% |
sport.pl |
1 957 086 |
37 197 736 |
627 685 |
0:19:15 |
7,50% |
przegladsportowy.pl |
1 533 557 |
16 395 155 |
294 321 |
0:11:31 |
5,88% |
polsatsport.pl |
748 045 |
3 756 418 |
88 258 |
0:07:05 |
2,87% |
sport.interia.pl |
711 860 |
9 144 224 |
194 608 |
0:16:24 |
2,73% |
sport.tvp.pl |
395 972 |
2 068 642 |
91 211 |
0:13:49 |
1,52% |
meczyki.pl |
370 075 |
7 957 185 |
217 552 |
0:35:16 |
1,42% |
ekstraklasa.tv |
326 800 |
2 066 692 |
43 118 |
0:07:55 |
1,25% |
flashscore.pl |
304 651 |
10 345 660 |
382 814 |
1:15:24 |
1,17% |
Sportowefakty.wp.pl w ciągu roku zyskały 4,21 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 23,3 proc. (podawanie, o ile zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, bo w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a w październiku br. na 25,3 mln). Liczba odsłon serwisu zmalała o 42,5 mln (czyli o 21,6 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 10:48 minut (34,8 proc. w dół).
Sport.onet.pl zanotował spadki o 1,5 pkt proc. zasięgu, 130,1 mln odsłon i 12:28 minuty przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Przegladsportowy.pl zyskał 2,79 pkt. proc. zasięgu, a Sport.pl - 3,58 pkt proc.
Zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. Jego zasięg zwiększył się z 1,83 proc. do 6,27 proc., czyli ponad trzykrotnie, a liczba odsłon - z 6,1 mln do 8,19 mln (34,3 proc. w górę). Więcej odsłon niż rok wcześniej zanotowała też Ekstraklasa.tv., mimo znaczącego spadku zasięgu.
Dołącz do dyskusji: Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)
dlatego, ze jesteś debilem i totalnym cwokiem