Spotify będzie personalizować playlisty
Spotify zapowiedziało, że będzie personalizować wybrane playlisty w oparciu o gusta użytkowników. Dzięki temu twórcy artyści mają zyskać większą szansę dotarcia do pożądanej grupy odbiorców.
Celem nowego systemu jest zachęcenie użytkowników do spędzania dłuższego czasu na słuchaniu playlist. Testy przeprowadzone przez Spotify na wybranej grupie użytkowników wykazały, że słuchają oni spersonalizowanych przez serwis playlist dłużej.
Dodatkowo, takie playlisty zawierają o 30 proc. więcej artystów, a liczba nowych piosenek odkrywanych przez słuchaczy wzrasta o 35 proc.
Co więcej, po odkryciu nowej piosenki na tego typu playliście, liczba słuchaczy, którzy następnie sami wyszukują dany utwór, wzrasta o 80 proc. W efekcie średnia liczba przypadków zapisywania piosenki przez użytkownika jest o 2/3 większa.
Spotify podkreśla, że dodanie utworu do playlisty nie oznacza, że każdy inny użytkownik na pewno zobaczy ją na spersonalizowanej wersji tej playlisty. Dlatego serwis będzie tworzył unikalne linki do tych playlist, które będą mogli udostępniać artyści.
Użytkownik, który kliknie w taki link, zobaczy spersonalizowaną wersję playlisty z utworem danego artysty na pierwszej pozycji.
Spotify zanotował w IV kwartale 2018 r. wzrost przychodów o 30 proc. i 94 mln euro zysku operacyjnego. Z serwisu na koniec grudnia korzystało 207 mln użytkowników, z czego 96 mln płaciło abonament.
Dołącz do dyskusji: Spotify będzie personalizować playlisty