Sprzedaż nowych aut odbiła się od dna?
W okresie styczeń - wrzesień tego roku sprzedano w Polsce 175.349 samochodów osobowych - o 4,7 proc. mniej niż w ciągu dziewięciu miesięcy ubiegłego roku.
Poinformował Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.
Natomiast sprzedaż we wrześniu 2006 roku wyniosła 19.142 sztuki i była o 9,6 proc. wyższa niż w sierpniu oraz o 11,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Średnia dzienna sprzedaż wyniosła we wrześniu 736 sztuk. Jest to wynik lepszy od sierpniowego (674 auta), lipcowego (730 aut) i styczniowego (713 aut), ale gorszy niż w pozostałych miesiącach bieżącego roku.
Mimo to, istnieje - zdaniem Samaru - szansa "na uzyskanie na koniec roku wyniku zbliżonego do ubiegłorocznego (230 tys. sztuk)".
Najlepszy wynik sprzedaży uzyskała Toyota. Od początku roku na zakup japońskich aut zdecydowało się 21.941 nabywców, o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,5 proc. i był wyższy niż rok temu (11,4 proc.).
Na drugim miejscu pod względem liczby aut sprzedanych od początku roku znalazła się Skoda, z wynikiem 20.769 sztuk. W przypadku tej marki sprzedaż spadła o 2,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku, a udział w rynku wzrósł do 11,8 proc., z 11,6 proc. przed rokiem.
Na trzecie miejsce powrócił Fiat, który sprzedał 18.272 samochody, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Pomimo spadku sprzedaży, Fiat zwiększył udział w rynku - z 10,1 proc. po dziewięciu miesiącach 2005 roku do 10,4 proc. obecnie.
Znajdujący się na czwartej pozycji Opel sprzedał od początku roku 17.853 samochody, czyli o 9,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Piątą lokatę zajął Ford. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedał 13.290 aut, czyli o 9,7 proc. mniej niż przed rokiem.
Sprzedaż samochodów Renault wyniosła 11.878 sztuk, a Peugeot 10.927.
Ósmą pozycję, z wynikiem 9.931 samochodów, utrzymał Volkswagen. Marka ta wyprzedziła Citroena, który sprzedał 8.741 aut, notując największy spadek wśród najpopularniejszych marek (wyniósł on 18,3 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda z wynikiem 6.997 sztuk.
Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła we wrześniu 2006 roku 3.351 sztuk, o ponad 15 proc. więcej niż we wrześniu 2005 roku.
Od początku tego roku z salonów samochodowych wyjechało łącznie 27.615 aut użytkowych, o 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych aut odbiła się od dna?