Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w maju wzrosła o 1,32% m/m, i o 1,27% w ujęciu rocznym do 25.647 sztuk, wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.
Podobnie jak w kwietniu, słabsze wyniki notują przede wszystkim marki popularne, natomiast nieco lepiej radzą sobie producenci aut z segmentu Premium.
W okresie styczeń-maj br. sprzedaż nowych aut spadła o 8,41% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 130.077 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.
"Chociaż skumulowana sprzedaż nadal jest niższa niż rok wcześniej, to pozytywnym sygnałem może być zmniejszenie się różnicy o 2,11 pkt. proc. w porównaniu do kwietnia" - czytamy w raporcie.
Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.
Poz. | Marka | Liczba sprzedanych aut | Zmiana w % | Udział w % |
1 | Skoda | 15114 | -6,08 | 11,62 |
2 | Fiat | 10927 | -27,16 | 8,40 |
3 | Toyota | 10558 | -18,52 | 8,12 |
4 | Volkswagen | 10333 | -13,98 | 7,94 |
5 | Ford | 10084 | -7,09 | 7,75 |
6 | Opel | 9089 | -14,18 | 6,99 |
7 | Renault | 7756 | -0,14 | 5,96 |
8 | Kia | 6733 | -0,71 | 5,18 |
9 | Peugeot | 5617 | 0,34 | 4,32 |
10 | Hyundai | 5263 | -2,12 | 4,05 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent