Stała widownia TOPtrendów
W tym roku organizowany przez Polsat festiwal TOPtrendy miał mniejszą oglądalność niż rok temu. Organizatorzy podkreślają, że są z imprezy bardzo zadowoleni.
Największa popularnością cieszył się podobnie jak co roku koncert Top, który w piątek 8 czerwca obejrzało średnio 2,57 mln osób przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 24,4 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl
Sobotni koncert Trendy przyciągnął przed ekrany 1,95 mln osób (udziały wyniosły 16,92 proc.), a niedzielną Cyganerię Jacka Cygana i Godzinę Wilków oglądało średnio 2,1 mln osób (udziały 20,57 proc.).
Ogółem festiwal Top Trendy 2007 miał średnią widownię na poziomie 2,23 mln osób, zaś przeciętne udziały w rynku ukształtowały się na poziomie 20,76 proc. Lepiej było w grupie wiekowej 16-49 lat, gdzie udziały wyniosły 22,9 proc.
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | ||||
08-06-2007 | Top | ||||
Start | Koniec | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
20:02 | 21:45 | 2 520 170 | 7,00% | 22,34% | 27,50% |
22:03 | 23:52 | 2 619 307 | 7,28% | 26,62% | 31,99% |
średnia | 2 571 197 | 7,15% | 24,40% | ||
09-06-2007 | Trendy | ||||
Start | Koniec | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
20:08 | 23:12 | 1 953 149 | 5,43% | 16,92% | 18,97% |
średnia | 1 953 149 | 5,43% | 16,92% | 18,97% | |
10-06-2007 | Cyganeria i Wilki | ||||
Start | Koniec | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
21:10 | 23:30 | 2 544 430 | 7,07% | 20,49% | 19,20% |
23:43 | 00:28 | 975 091 | 2,71% | 21,11% | 19,91% |
średnia | 2 100 139 | 5,84% | 20,57% | ||
średnia ogółem | 2 230 125 | 6,20% | 20,76% | 22,90% |
Podczas emisji festiwalu Polsat był druga stacją w rynku telewizyjnym. Najwięcej widzów miała wtedy Jedynka – 2,86 mln osób. Za Polsatem uplasowała się natomiast Dwójka (1,95 mln) i TVN (1,63 mln).
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVP1 | 2 863 098 | 7,96% | 26,31% |
Polsat | 2 230 125 | 6,20% | 20,76% |
TVP2 | 1 946 145 | 5,41% | 17,88% |
TVN | 1 634 143 | 4,54% | 15,02% |
W porównaniu z zeszłym rokiem, gdy festiwal emitowany był w połowie lipca, widownia Top Trendów spadła o około 140 tys. widzów. W 2006 roku imprezę muzyczną Polsatu (wraz z koncertem na rzecz Varius Manx) obejrzało średnio 2,37 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 21,31 proc.(wśród wszystkich widzów) i 24,99 proc. (w komercyjnej grupie docelowej).
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | |||
AMR | SHR % | SHR % | ||
14-07-2006 | Top | 3 116 225 | 27,84% | 35,24% |
15-07-2006 | Trendy | 1 843 864 | 17,92% | 19,67% |
16-07-2006 | Koncert na rzecz Varius Manx | 2 199 471 | 17,68% | 19,21% |
2006 | średnia | 2 374 237 | 21,31% | 24,99% |
2005 | średnia | 2 351 697 | 22,55% | 27,25% |
2004 | średnia | 1 424 122 | 13,53% | 14,74% |
2003 | średnia | 1 890 998 | 17,07% | 19,65% |
Władze Polsatu są bardzo zadowolone z tegorocznego festiwalu. – Była to niezwykle udana impreza, świadczyć o tym może reakcja publiczności, komplet zajętych miejsc w amfiteatrze, rekordowa liczba gwiazd, która wystąpiła na deskach Opery Leśnej, dziennikarzy, którzy się akredytowali przy festiwalu oraz zgłoszeń do konkursu trendy, których było aż 300 – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska, rzecznik prasowa Top Trendów.
Stację satysfakcjonują także wyniki oglądalności festiwalu pomimo drobnego spadku liczby widzów. - Piątkowy koncert Top miał około 30-procentowe udziały w grupie docelowej, to bardzo dobry wynik – podkreśla Młynarska. – Koncert Jacka Cygana był wytworny, elegancki, ale jednak adresowany dla publiczności, która musi się na tym poznać, zatem jeżeli oglądał go w niedzielę co piąty telewidz to jest to ogromny sukces – dodaje.
Na reklamach emitowanych przy transmisjach z festiwalu Polsat zarobił w sumie ponad 7,86 mln. Głównymi reklamodawcami byli: Veroni Mineral (341,9 tys. zł), Plus GSM (340,2 tys.zł) i Play (248,5 tys. zł).
Tegoroczny festiwal Top Trendy cieszył się zainteresowaniem głównie kobiet, osób w wieku od 35 do 59 lat, mieszkańców małych i średnich miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym i średnim.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 77 | 37,25% |
Kobiety | 121 | 62,75% | |
Wiek | 4- 9 | 40 | 2,48% |
10- 15 | 78 | 6,14% | |
16 - 19 | 65 | 4,09% | |
20 - 24 | 62 | 5,53% | |
25 - 29 | 85 | 7,11% | |
30 - 34 | 94 | 7,14% | |
35 - 39 | 144 | 9,47% | |
40 - 44 | 110 | 7,44% | |
45 - 49 | 138 | 11,18% | |
50 - 54 | 126 | 10,35% | |
55 - 59 | 174 | 12,13% | |
60+ | 94 | 16,92% | |
Wlk.miasta | Wieś | 92 | 35,52% |
< 50 tys. | 109 | 26,29% | |
50-100 tys. | 121 | 10,77% | |
100-200 tys. | 101 | 8,14% | |
> 200 tys. | 94 | 19,28% | |
Zawód | Top management | 114 | 9,18% |
Pracownicy szczebla średniego | 101 | 12,15% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 107 | 20,52% | |
Emeryci | 114 | 29,75% | |
Inne | 82 | 28,40% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 104 | 47,12% |
Średnie | 114 | 33,65% | |
Wyższe | 99 | 10,61% | |
Inne | 61 | 8,62% |
Podobne informacje:
- Festiwal TOPtrendy za nami - jaki był?
- Polsat zarobił na TOPtrendach 7,9 mln zł
- Gwiazdy na festiwalu TOPtrendy
- Chajzer i Cichopek na TOPTrendach
- Gwiazdy w koncercie 'trendy', Doda otworzy TOP
- TOPtrendy zamierza pobić Opole
Dołącz do dyskusji: Stała widownia TOPtrendów