Starcom MediaVest: czas na Substance Brand Consulting
W grupie Starcom MediaVest rozpoczęła działalność firma Substance Brand Consulting, zajmująca się doradztwem w zakresie strategii marki. Dyrektorem zarządzającym została Grażyna Godlewska.
Kompetencje Substance Brand Consulting dotyczą trzech głównych obszarów marketingu strategicznego: wiedzy o konsumencie, marce i komunikacji. Pozycjonowanie firmy opiera się na solidnych filarach: praktycznym doświadczeniu, partnerstwie i kompleksowości oferty, skierowanej przede wszystkim do średniej wielkości polskich przedsiębiorstw, które coraz częściej uświadamiają sobie kluczowe znaczenie profesjonalnej strategii marek dla sukcesu rynkowego. Substance realizuje już pierwsze projekty związane z pozycjonowaniem oraz platformą komunikacji marek z sektora finansowego i FMCG.
- Istotą budowania marki jest znalezienie podstawowej, pierwotnej "substancji", która określi indywidualną tożsamość marki, a następnie pozwoli zbudować jej wizerunek i siłę wyróżniając na tle konkurencji. Nie jest to proces błyskawiczny. Wymaga dokładnej znajomości rynku, dogłębnej identyfikacji potrzeb konsumenta, sprecyzowania jasnych korzyści odpowiadających na te potrzeby, a w końcu precyzyjnie zaplanowanej i skutecznie zrealizowanej komunikacji. - mówi Grażyna Godlewska, dyrektor zarządzająca Substance Brand Consulting.
Grażyna Godlewska rozpoczynała karierę w 1987 r. jako pracownik działu marketingu na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (USA). Następnie w brytyjskiej firmie badawczej System Three Int. koordynowała badania rynkowe na potrzeby potencjalnych inwestorów zagranicznych w Polsce. Na początku lat 90-tych była konsultantem w duńskiej firmie doradczej Investment&Consultancy Group.
Kolejnym etapem była wieloletnia (1992-1999) praca w polskich i amerykańskich strukturach koncernu Colgate Palmolive. Na wstępie zajmowała się tworzeniem lokalnego pozycjonowania dla wprowadzanych na polski rynek marek Palmolive i Protex z kategorii higieny i pielęgnacji ciała oraz marki Colgate z kategorii higieny jamy ustnej.
Między 1997 a 1998 r. jako Marketing Manager Global Business Development w Colgate Palmolive New York (USA) odpowiadała za światowy launch produktów z kategorii higieny jamy ustnej. Przeprowadziła globalny audyt marek i produktów z tej kategorii oraz współtworzyła nowe koncepcje i innowacje produktowe. Opracowywała regionalne i globalne strategie marketingowo - mediowe.
Po powrocie do Polski w 1999 r. objęła stanowisko Business Unit Managera w Colgate Palmolive Poland. Wówczas odpowiadała za wszelkie działania biznesowe związane z przejęciem przez Colgate Palmolive polskich marek: Colodent i Fluorodent.
Kolejnym etapem jej kariery była funkcja Konsultanta Zarządu ds. Rynku w firmie Sonda SA (2000-2002). Do jej zadań należało praktyczne doradztwo w zakresie zarządzania marketingowego. Wówczas stworzyła pozycjonowanie i strategię komunikacji dla marki Garden, lidera soków owocowych w segmencie ekonomicznym.
Przez ostatnie lata pracowała jako dyrektor strategiczny w agencji reklamowej Legend Group i zajmowała się konsultingiem marketingowym. Opracowywała strategie komunikacji oraz koordynowała procesy badawcze dla firm GlaxoSmithKline, Nestle, Novartis N oraz GTech. Zanim objęła funkcję dyrektora zarządzającego Substance Brand Consulting odpowiadała ponadto za kompleksowy proces tworzenia nowego pozycjonowania i strategii komunikacji dla osłabionej pozycji marki Gerber z portfolio koncern Novartis (obecnie Nestle).
Grażyna Godlewska jest absolwentką wydziału Zarządzania i Nauk
Ekonomicznych na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie w roku 1986
uzyskała tytuł magistra. Studiowała również historię sztuki na
Uniwersytecie Warszawskim. Do jej najważniejszych zainteresowań
pozazawodowych należy sztuka współczesna.
Dołącz do dyskusji: Starcom MediaVest: czas na Substance Brand Consulting