Sukces agencji Goahead
Agencji Reklamowa Goahead dotarła do finałowego etapu ogólnoświatowego konkursu UNICEF i Clear Channel na kampanię dotyczącą zagrożenia AIDS w krajach Trzeciego Świata.
W konkursie wzięło udział 300 projektów z 30 krajów. Wśród wyróżnionych propozycji znalazły się prace renomowanych, sieciowych agencji, takich jak Grey, Tequila, McCann Erickson, TBWA, Ogilvy&Mather i BBDO.
Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu billboardów i plakatów kampanii edukacyjnej uświadamiającej skalę zagrożenia AIDS w krajach rozwijających się, a zwłaszcza w jak ogromnym stopniu problem ten dotyczy dzieci i młodzieży.
Prace oceniane były przez międzynarodowe jury, w skład w którego wchodzili: Lord Puttnam, prezes UNICEF UK, Sir Roger Moore, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, Peter Sevel, Creative Director, UNICEF, Robert Campbell, Executive Creative Director, McCann-Erickson UK oraz Claire Beale, wydawca magazynu Campaign.
Zwycięski projekt, przygotowany przez południowoafrykańską agencję reklamową BesterBurke, zostanie jeszcze w tym roku zaprezentowany na specjalnych, międzynarodowych konferencjach prasowych, które odbędą się jednocześnie w Cape Town, Nowym Jorku i Londynie. Na uroczyste, pierwsze publiczne prezentacje zwycięskiej kreacji zostaną zaproszone znane postaci ze świata sportu i show-businessu oraz czołowi politycy wielu krajów świata. Kampania outdorowa z projektem BesterBurke prowadzona będzie na nośnikach Clear Channel w ponad 50 krajach na 5 kontynentach, także w Polsce.
Jury, w oficjalnym oświadczeniu po opulikowaniu galerii prac, które znalazły się w etapie finałowym konkursu (http://www.posterchallenge.com/gallery.asp), stwierdziło m.in.: "Ogólny poziom nadesłanych kreacji był istotnie bardzo wysoki i byliśmy pod wielkim wrażeniem tego, co zobaczyliśmy. W miarę, jak postępowały prace nad oceną projektów, wyselekcjonowaliśmy grupę najlepszych, które zamieszczamy w tej galerii. […] Pragniemy wyrazić swoją najwyższą wdzięczność za wasz udział i wsparcie."
Autorami polskiej pracy, która znalazła się na short liście są Wojciech Panasiuk (copywriter) i Norbert Skumiał (art director) - team kreatywny Agencji Goahead.
"Filozofia firmy opiera się na idei "pracy laboratoryjnej" - zdradza Piotr Florczak, współwłaściciel Goahead. Zatrudniamy niewiele, ale za to starannie dobranych osób - i to przynosi rezultaty. Niedawno wygraliśmy konkurs na system identyfikacji wizualnej dla Roberts Europe, międzynarodowej firmy spedycyjnej. Na wiosnę mieliśmy efektowną kampanię billboardową dla Plivy Kraków. Teraz sukces w konkursie UNICEFU. Chyba nieźle, jak na agencję reklamową z tak krótkim stażem?"
Dołącz do dyskusji: Sukces agencji Goahead