Sukces Weber Shandwick
Wielka Nagroda Organizacji Narodów Zjednoczonych dla Weber Shandwick.
Weber Shandwick został wyróżniony Wielką Nagrodą Organizacji Narodów Zjednoczonych za kampanię „Help: A Day in the Life”, zorganizowaną we współpracy z organizacją non-profit War Child. Organizacja ta zajmuje się problemami dzieci mieszkających na terenach konfliktów zbrojnych. Londyński Weber Shandwick i War Child współpracują ze sobą od dwóch lat.
Nagroda jest fundowana przez Departament Informacji Publicznej ONZ (Departament of Public Information - DPI) wraz z Międzynarodowym Zrzeszeniem Public Relations (International Public Relations Association - IPRA). Po raz pierwszy została wręczona w 1990 roku. ONZ wyróżnia w ten sposób najlepsze kampanie public relations prowadzone na rzecz rozwiązania najważniejszych z punktu widzenia organizacji światowych problemów. W ubiegłym roku nagroda została przyznana również Weber Shandwick, za kampanię „Save the North Sea”.
Celem wspólnej kampanii przeprowadzonej przez Weber Shandwick i War Child było zwrócenie uwagi na problem dzieci pokrzywdzonych przez wojny. Kampanię wieńczyło wydanie płyty „Help: A Day in the Life”, której sprzedaż była sposobem na zebranie środków na pomoc najmłodszym ofiarom konfliktów zbrojnych.
Udostępnienie słuchaczom „Help: A Day in the Life” poprzedziło badanie przeprowadzone wśród dzieci w Bośni i Hercegowinie, Iraku i Afganistanie. Jego wyniki wskazywały na pięć głównych problemów: załamanie się struktury społecznej, konieczność przeprowadzek, brak możliwości na godziwe życie, brak stabilizacji psychicznej i niezależności. Wyniki badania trafiły do brytyjskich szkół, parlamentarzystów, organizacji pozarządowych i instytucji typu „think tanks”.
Przed wydaniem płyty sześciu konsultantów Weber Shandwick, pracując za darmo, utworzyło centrum medialne, którego zadaniem było wzmóc zainteresowanie dziennikarzy wydawnictwem. 9 września nastąpiło nagranie. Muzycy zlokalizowani byli w różnych miejscach, np.: Gorillaz w Hong Kongu, Damien Rice w Dublinie, Coldplay w Nowym Jorku, a Kaizer Chiefs w Berlinie. Po zakończeniu realizacji albumu słuchacze mogli ściągać muzykę z Internetu. „Help: A Day in the Life” był pierwszym albumem w historii, który można było zdobyć we wszystkich trzech, konkurujących ze sobą formatach. Udało się to dzięki współpracy z iTunes i Napsterem.
Internetowa strona War Child Music w ciągu godziny od udostępnienia nagrania Coldplay została odwiedzona 650 000 razy. Po dwóch godzinach nagrania zostały sprzedane 20 000 razy. W ciągu trzech dni liczba ta wzrosła do 100 000, czyniąc “Help: A Day in the Life” najbardziej popularną płytą dostępną przez Internet w historii. Dochody ze sprzedaży płyty (400 000 funtów - czterokrotnie więcej, niż oczekiwano) zostały przeznaczone na realizację projektów organizacji War Child w Iraku i Demokratycznej Republice Konga.
Nagroda zostanie wręczona 2 listopada w Londynie przez przedstawiciela ONZ, podczas ceremonii wręczenia nagród IPRA Golden World Awards. „W ciągu tygodnia Weber Shandwick zdobył tytuł Europejskiego Konsultanta Roku według Holmes Report i nagrodę ONZ. Dzięki tym sukcesom oraz zdobytym w tym roku pięciu nagrodom IPRA, Weber Shandwick podtrzymuje opinię jednej z najbardziej utytułowanych firm public relations na świecie” – mówi Andrzej Godewski, Partner Zarządzający Weber Shandwick w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Sukces Weber Shandwick