T-Mobile weryfikuje użytkowników po głosie
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ma oszczędzać czas klientów oraz ułatwiać codzienną pracę pracownikom biur i sklepów operatora.
Sieć T-Mobile skorzystała z rozwiązania "Nuance Vocal Password" firmy Nuance Communications, dostawcy rozwiązań opartych o technologię rozpoznawania mowy i biometrii głosowej. Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech - polskiego partnera firmy Nuance Communications.
Zastosowane rozwiązanie "Nuance Vocal Password" pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji.
Nie ma tutaj konieczności zadawania pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z "żywym" konsultantem.
Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund, co oszczędza użytkowników, a także pracowników wsparcia informatycznego firmy.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile weryfikuje użytkowników po głosie