„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (dane tygodników i dwutygodników)
W II i III kwartale 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września br. roku sięgało 24,61 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,97 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,15 proc. respondentów (spadek o 2,60 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,24 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,43 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,89 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,19 proc. czytelników, czyli o 1,75 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,20 proc. do 5,79 proc.
Tygodniki 15-75 |
kwiecień 2014 : wrzesień 2014 |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
24,61% |
26,58% |
Życie na Gorąco |
15,15% |
17,75% |
Chwila dla Ciebie |
12,00% |
14,24% |
Angora |
10,43% |
12,32% |
Newsweek |
7,19% |
8,94% |
Auto Świat |
5,92% |
7,21% |
Wprost |
5,79% |
6,20% |
Twoje Imperium |
4,68% |
5,10% |
To & Owo |
4,58% |
4,85% |
Polityka |
4,35% |
5,22% |
Gość Niedzielny |
4,27% |
3,99% |
Na Żywo |
4,19% |
4,97% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,14% |
3,47% |
Motor |
2,73% |
2,89% |
Rewia |
2,65% |
3,21% |
Tele Max |
2,15% |
1,48% |
Świat & Ludzie |
2,15% |
2,58% |
Teleprogramy |
1,91% |
2,25% |
Super TV |
1,85% |
1,98% |
W Sieci |
1,45% |
1,06% |
Teraz |
1,32% |
1,33% |
Tygodnik Siedlecki |
0,60% |
0,74% |
MM Moje Miasto |
0,53% |
0,45% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,52% |
0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,48% |
0,49% |
Teraz Opole |
0,03% |
0,01% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska”, miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
kwiecień 2014 : wrzesień 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
24,28% |
Życie na Gorąco |
13,74% |
Chwila dla Ciebie |
11,29% |
Angora |
10,44% |
Newsweek |
7,77% |
Auto Świat |
6,82% |
Wprost |
5,87% |
To & Owo |
4,66% |
Twoje Imperium |
4,21% |
Na Żywo |
4,04% |
Polityka |
3,98% |
Gość Niedzielny |
3,52% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,97% |
Motor |
2,90% |
Tele Max |
2,35% |
Rewia |
2,21% |
Teleprogramy |
1,92% |
Świat & Ludzie |
1,85% |
Super TV |
1,83% |
W Sieci |
1,37% |
Teraz |
1,27% |
MM Moje Miasto |
0,56% |
Tygodnik Siedlecki |
0,55% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,49% |
Teraz Opole |
0,02% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (dane tygodników i dwutygodników)