„The New York Times” z większymi przychodami i zyskiem, rośnie sprzedaż cyfrowa
W 2015 roku dziennik „The New York Times” zanotował 1,58 mln dolarów przychodów, a dochód netto wyniósł 63 mln dolarów. Spadek sprzedaży papierowego wydania gazety rekompensuje wzrost cyfrowych subskrypcji i sprzedaż reklam w internecie.
W oficjalnym komunikacie wydawca, New York Times Co. podkreślił, że ostatni kwartał ub.r. był dla firmy okresem stabilnego wzrostu. Co prawda przychody na poziomie 445 mln dol. były niemal identyczne jak rok wcześniej, jednak w tym samym okresie udało się wypracować dochód netto w wysokości 52 mln dol., aż o 48 proc. więcej rok do roku. Mark Thompson, CEO NYT Co. zaznaczył, że jest to efekt rosnącego wciąż segmentu cyfrowego gazety oraz dokonanej restrukturyzacji wydawnictwa.
W całym ub.r. przychody z reklamy cyfrowej były wyższe o 8 proc. rok do roku i sięgnęły kwoty 197 mln dol. Z kolei 193 mln to przychód osiągnięty z cyfrowej sprzedaży dziennika, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z rokiem 2014. W IV kwartale ub.r. gazeta pozyskała 53 tys. nowych subskrybentów, a obecnie ich łączna liczba zbliża się do 1,1 mln.
Wydawca „NYT” przyznał, że tendencję spadkową wykazuje nadal sprzedaż drukowanego wydania. W IV kwartale zmalała ona o dalszych 7 proc.
Szefostwo wydawnictwa przypomniało też o swoim ambitnym planie, według którego w 2020 r. z cyfrowych subskrypcji firma osiągnie przychody na poziomie 800 mln dol.
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” z większymi przychodami i zyskiem, rośnie sprzedaż cyfrowa