Gigant mediowy rozpoczyna koleją falę zwolnień
Ruszyła kolejna tura zwolnień w The Walt Disney Company. Kilka tygodni temu koncern ogłosił redukcje zatrudnienia o około 7000 osób.
Zwolnienia Disney ogłosił pod koniec marca br. Około 3 proc. pracowników, czyli około 7000 osób, straci pracę w dywizjach Disney Entertainment (w której mieszczą się serwisy streamingowe Disneya, w tym Disney+), Parks, Experiences and Products (parki Disneyland, fizyczne produkty) oraz w dalszej kolejności ESPN (sportowa telewizja i serwis streamingowy ESPN+). Cięcia nie objęły dywizji Media & Entertainment Distribution, obejmującej m.in. dział sprzedaży reklam. Zwolnienia miały zostać podzielone na kilka etapów.
- Cięcia etatów to część planu redukcji kosztów Disneya, który chce ściąć 5,5 mld dolarów generowanych wydatków, z czego 3 mld dolarów jest ponoszone na produkcję treści - powiedział inwestorom CEO koncernu Bog Iger. - Przyjrzymy się bardzo mocno kosztom wszystkiego, co robimy w całej telewizji i filmie" - dodał Iger podczas marcowego czatu z inwestorami.
Zwolnienia w Disneyu
Firma rozpoczęła redukcję zatrudnienia od pierwszej tury powiadomień pracowników pod koniec marca. Kolejną rundę zaplanowano na ten tydzień, ma być największa spośród zaplanowanych i objąć do "kilku tysięcy" pracowników.
Trzecia fala cięć planowana jest na lato tego roku - podaje Disney.
Wśród osób zwolnionych w tym tygodniu jest rzecznik ESPN Mike Soltys, który pracował w firmie przez ponad cztery dekady. Cięcia etatów obejmują też inne osoby związane z ESPN i studiami filmowymi.
Nie wiadomo, ile ze zwalnianych osób pracuje w oddziale amerykańskim, a ile na pozostałych rynkach, gdzie prowadzi działalność Disney. Poza Stanami Zjednoczonymi koncern zatrudnia około 50 tys. osób.
Disney w trzecim kwartale 2022 roku osiągnął wzrost kwartalnych przychodów o 9 proc. do 20,15 mld dolarów, a jego zyskowność zwiększyła się minimalnie: na poziomie operacyjnym z 1,59 do 1,6 mld dolarów, a na poziomie netto ze 160 do 162 mln dolarów. W całym minionym roku finansowym koncern osiągnął wzrost przychodów o 23 proc. do 82,72 mld dolarów, zysku operacyjnego z 7,77 do 12,12 mld dolarów i zysku netto z 2,02 do 3,19 mld dolarów.
Wzrost przychodów wynika m.in. z tego że firma zaczęła zajmować się sprzedażą operatorom satelitarnym i kablowym praw do emisji stacji koncernu (w minionym roku przyniosło to 106,38 mln zł) oraz działaniami marketingowymi tych kanałów.
Dołącz do dyskusji: Gigant mediowy rozpoczyna koleją falę zwolnień