TNS: tylko 0,2 procenta wzrostu na rynku reklamy w USA
Wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych wyniosły w ubiegłym roku148,99 miliarda dolarów.
To zaledwie o 0,2 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2006 -informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmybadawczej TNS Media Intelligence.
TNS prognozowała wzrost o 1,7 procenta, ale wraz z upływem czasunawet ten poziom okazał się zdecydowanie zbyt optymistyczny. Wsamym ostatnim kwartale wydatki zmniejszyły się o 0,1 procenta.
Dziesięciu czołowych reklamodawców (kolejno Procter &Gamble, AT&T, Verizon Communications, General Motors, TimeWarner, Ford Motor, Walt Disney, Johnson & Johnson, SprintNextel oraz News Corp.) przeznaczyło w ubiegłym roku na reklamę wUSA 18,66 miliarda dolarów - o 0,3 procenta mniej niż w roku 2006.Biorąc pod uwagę czołową setkę firm, spadek był jeszcze wyższy -2,6 procenta.
Najlepiej wyglądała sytuacja na rynku internetowym, gdziewydatki na reklamę wzrosły o 15,9 procenta (z 9,75 do 11,31miliarda dolarów), a udział tego medium w całym rynku zwiększył sięz 6,6 do 7,6 procenta.
Z danych TNS wynika, że amerykańscy reklamodawcy najwięcejpieniędzy przeznaczyli w ubiegłym roku kolejno na telewizję ozasięgu ogólnokrajowym (32 procent), czasopisma (20,4 procenta),prasę codzienną (17,7 procenta), telewizję lokalną (11,3 procenta),internet (7,6 procenta) oraz radio (7,2 procenta).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: TNS: tylko 0,2 procenta wzrostu na rynku reklamy w USA