TP krytykuje ofertę Play
Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy Telekomunikacja Polska ocenił zaprezentowaną w piątek ofertę Play oraz szanse rynkowe nowego operatora.
- Polska Telefonia Komorkowa Centertel, operator sieci Orange obserwuje zawsze z uwaga zmiany na rynku telefonii komórkowej w Polsce i nigdy nie bagatelizuje potencjalnej oferty żadnego nowego operatora debiutującego na nim.
Cieszymy się ze pojawia się kolejny nowy podmiot, gdyż dzięki temu polscy klienci maja szanse na szerszy wybór ofert i mogą wybrać optymalną dla siebie. Oferta Orange jest obecnie najpopularniejsza w Polsce (korzysta ponad 12,5 mln klientow na koniec 2006 r.) i niezależnie od pojawiających się na rynku nowych operatorów (P4, operatorzy wirtualni) będziemy ją nadal uatrakcyjniać w najbliższych miesiącach z myślą o zmieniających się potrzebach naszych klientow.
Niestety musze przyznać , ze zaprezentowana dziś oferta P4-Play mocno mnie rozaczarowała, bo nie ma w niej zapowiadanej przez operatora P4 "multimedialnej rewolucji" - ze względu np. na bardzo ograniczoną ofertę taryfową (zwłaszcza prepaid), wysokie abonamenty oraz drogie usługi multimedialne, a także bardzo ograniczona ofertę telefonów.
Z prezentowanych wcześniej reklam wynikało ze operator ofertę kieruje głównie do młodzieży mieszkającej w dużych miastach (prepaid, mix) natomiast obecnie trudno mi określić kto może skusić się na ofertę Playa... Prezentowany przekaz reklamowy mocno oparty jest na zabarwieniu erotycznym - co w Polsce może być nieco ryzykowne... i atrakcyjne jedynie dla pewnych grup odbiorców. Zresztą budowa nowej marki i sieci sprzedaży to proces bardzo kosztowny (kilkaset milionów złotych) i długotrwały.
Przed operatorem P4 - Play stoi bardzo wiele wyzwań biznesowych. Jesteśmy bardzo ciekawi w jaki sposób uda mu się dostarczyć klientom zapowiadane usługi multimedialne 3G w oparciu o posiadane bardzo nieliczne nadajniki (kilkadziesiąt działających w Polsce) oraz jedynie o umowę interconnectowa z Polkomtelem (GSM900/1800) i niezbyt dużą sieć sprzedaży (kilkukrotnie mniejszą niż inne sieci mobilne). Kolejnym wyzwaniem biznesowym dla tego operatora jest decyzja o wysokim subsydiowaniu telefonów komórkowych, co jak wiadomo jest bardzo kosztowne dla operatora i odsuwa perspektywę zwrotu inwestycji dla właścicieli...
Zakładam, ze P4-Play zyska w tym roku pewną grupę klientów - zwłaszcza tych najbardziej wrażliwych tylko na niskie ceny i chętnie zmieniających operatorów - ale czy uda się operatorowi uzyskać odpowiednie przychody od nich i zbudować lojalność takich klientów to już zupełnie inna sprawa...
Obecnie konkurencyjność P4-Play oceniam raczej na poziomie operatorów wirtualnych czy ofert prepaid dotychczasowych operatorów. Osobiście ofertę i sposoby komunikacji Play odbieram nieco jako wtórną wobec oferty Idei Centertel w 1998 r. czy Heyah kilka lat później... ale teraz mamy zupełnie inny rynek i praktycznie każdy Polak ma już telefon komórkowy (penetracja ponad 96 proc na koniec 2006 r.). W każdym razie nowemu operatorowi życzymy sukcesu na miarę jego możliwości - nie tylko wirtualnego - a jego klientom rzeczywistego zadowolenia z usług! - informuje Jacek Kalinowski, Rzecznik Grupy TP.
Podobne informacje:
- Znamy już cennik nowego operatora Play
- Play marką telefonii komórkowej P4
- Operator komórkowy Play do kupienia w Empiku
- Co zaoferuje Play?
- P4 ma nowego rzecznika prasowego
- Ofensywa internetowa operatora komórkowego P4
- Cennik połączeń dla testerów P4
- P4 przejmuje sieć Germanos
- P4 - pod jaką marką zaoferuje swoje usługi?
- Nowy inwestor w operatorze komórkowym P4
- P4: na reklamę 250 mln, debiut najpóźniej w marcu
- Pierwsi użytkownicy P4
- Jakie ma plany nowy operator komórkowy P4?
- Arteria będzie sprzedawała produkty i usługi P4
Dołącz do dyskusji: TP krytykuje ofertę Play