TP SA stawia na usługę triple-play
Telekomunikacja Polska SA (TP SA) chce w 2007 roku zminimalizować spadek przychodów z telefonii stacjonarnej głównie dzięki ofercie triple-play.
Właśnie oferta zintegrowanej usługi (telewizji, telefonii stacjonarnej i internetu) ma powstrzymać klientów TP SA przed przechodzeniem do konkurencji, zapowiada Kornelia Mathea, dyrektor dywizji usług dla domu TP SA.
„Wierzę, że będziemy w stanie obronić naszą pozycję. Naszą flagową propozycją jest triple-play to powinno zatrzymać klientów przed przechodzeniem na WLR [whosale line rental - hurtowy zakup abonamentu - przyp. ISB]” - powiedziała Mathea podczas wtorkowej telekonferencji dla inwestorów.
„Stracimy na pewno część konsumentów, ale wierzę, że ten efekt będzie zminimalizowany. W przypadku dostępu do internetu jest jeszcze ogromne pole do wzrostu. Penetracja na tym rynku wynosi obecnie 29%” - dodała.
TP SA ogłosiła we wtorek, iż spodziewa się wzrostu liczby klientów szerokopasmowego internetu do co najmniej 2,2 mln osób na koniec 2007 roku wobec 1,7 mln osób na koniec 2006.
Na początku br. Mathea mówiła, że TP SA liczy, iż na koniec 2007 roku będzie miała ponad 100 tys. klientów potrójnej usługi telefonii, internetu oraz telewizji przez internet. W tym roku firma chce też znacznie poszerzyć zasięg telewizji przez internet, dostępnej obecnie w 6 aglomeracjach. Obecnie w technicznym zasięgu potrójnej usługi znajduje się 1,5 mln gospodarstw domowych.
LiveBox, czyli bezprzewodowy modem umożliwiający korzystanie z neostrady i telewizji internetowej, posiada obecnie 150 tys. klientów Telekomunikacji Polskiej. Jednak tylko niewielka część z nich korzysta jak na razie z usługi internetowej telewizji.
TP SA chce też rozwijać mobilny internet. Od początku grudnia klienci sieci Orange w Warszawie i Katowicach mogą korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu w technologii HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) umożliwiającej przesył danych z prędkością do 1,8 Mbps.
W pierwszym kwartale 2007 r. HSDPA ma być obowiązującym standardem dla całej sieci 3G Orange, obejmując swoim zasięgiem do końca 2007 r. blisko 30% populacji w Polsce.
Przychody Telekomunikacji Polskiej z telefonii stacjonarnej w 2006 roku spadły o 26,1 % (stanowiły 18,4% przychodów grupy kapitałowej), a przychody z przesyłu danych wzrosły o 6,1 % (tj. 12% przychodów grupy). Łączne skonsolidowanego przychody TP SA wzrosły w 2006 roku o 1,5%. Na ten rok telekom przewiduje spadek przychodów o 1,0%.
Dołącz do dyskusji: TP SA stawia na usługę triple-play