TVN nowym liderem, duży wzrost TVP2. „Teleexpress” hitem
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansował TVN. Z kolei w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego TVN w okresie od 24 do 30 sierpnia 2015 roku zwiększył się o 0,41 pkt. proc. do 10,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,22 pkt. proc. i wyniósł 10,29 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1, która przed rokiem była liderem.
Wynik tej stacji to 10,24 proc., po spadku o 0,39 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,24 proc.; do góry o 1,39 pkt. proc.). Warto dodać, że stacja ta w zeszłym tygodniu relacjonowała Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce 2015, które odbywały się w Pekinie.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Puls 2 (1,85 proc.; + 0,02 pkt. proc.), TVP Sport (1,03 proc.; + 0,36 pkt. proc.), Nickelodeon (0,89 proc.; + 0,11 pkt. proc.) i Eurosport (0,86 proc.; + 0,51 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 17.08 - 23.08.2015 r. | 24.08 - 30.08.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 566 446 | 9,91% | 604 415 | 10,32% |
2 | Polsat | 601 124 | 10,51% | 602 801 | 10,29% |
3 | TVP1 | 607 571 | 10,63% | 599 939 | 10,24% |
4 | TVP2 | 391 737 | 6,85% | 482 864 | 8,24% |
5 | TVP INFO | 227 075 | 3,97% | 226 235 | 3,86% |
6 | TVN24 | 211 866 | 3,71% | 203 572 | 3,47% |
7 | TV4 | 196 258 | 3,43% | 201 302 | 3,44% |
8 | TV PULS | 185 424 | 3,24% | 177 645 | 3,03% |
9 | TVN7 | 195 336 | 3,42% | 174 586 | 2,98% |
10 | Puls 2 | 104 681 | 1,83% | 108 433 | 1,85% |
11 | Polsat2 | 97 859 | 1,71% | 98 607 | 1,68% |
12 | TVP Seriale | 96 066 | 1,68% | 95 846 | 1,64% |
13 | TTV - Twoja Telewizja | 96 359 | 1,69% | 93 694 | 1,60% |
14 | TVP Rozrywka | 79 545 | 1,39% | 74 173 | 1,27% |
15 | TV6 | 70 030 | 1,22% | 73 101 | 1,25% |
16 | TVP Regionalna | 77 592 | 1,36% | 71 684 | 1,22% |
17 | Polsat News | 73 110 | 1,28% | 68 611 | 1,17% |
18 | TVP Sport | 38 316 | 0,67% | 60 060 | 1,03% |
19 | Nickelodeon | 44 694 | 0,78% | 52 117 | 0,89% |
20 | Eurosport | 20 027 | 0,35% | 50 668 | 0,86% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 0,03 pkt. proc. do 11,97 proc. udziału. Na drugim miejscu ulokował się TVN, którego udział zwiększył się o 0,68 pkt. proc. do 11,85 proc.
Na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,52 proc., po wzroście o 1,02 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,27 pkt. proc. do 7,35 proc.).
Wszyscy 16-49 | 17.08 - 23.08.2015 r. | 24.08 - 30.08.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 277 352 | 12,00% | 280 892 | 11,97% |
2 | TVN | 258 103 | 11,17% | 277 976 | 11,85% |
3 | TVP2 | 150 205 | 6,50% | 176 294 | 7,52% |
4 | TVP1 | 176 079 | 7,62% | 172 417 | 7,35% |
5 | TV4 | 88 090 | 3,81% | 89 802 | 3,83% |
6 | TV PULS | 85 771 | 3,71% | 85 489 | 3,64% |
7 | TVN7 | 77 306 | 3,34% | 70 303 | 3,00% |
8 | TVN24 | 60 656 | 2,62% | 62 332 | 2,66% |
9 | Puls 2 | 45 106 | 1,95% | 47 987 | 2,05% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 44 001 | 1,90% | 45 045 | 1,92% |
11 | TVP Seriale | 43 018 | 1,86% | 43 378 | 1,85% |
12 | TVP INFO | 42 646 | 1,84% | 40 283 | 1,72% |
13 | Polsat2 | 41 780 | 1,81% | 39 887 | 1,70% |
14 | TV6 | 36 641 | 1,59% | 38 624 | 1,65% |
15 | Polo TV | 36 131 | 1,56% | 29 329 | 1,25% |
16 | TVP Rozrywka | 31 739 | 1,37% | 27 975 | 1,19% |
17 | Stopklatka | 21 488 | 0,93% | 22 316 | 0,95% |
18 | Polsat News | 23 369 | 1,01% | 22 197 | 0,95% |
19 | Eska TV | 20 209 | 0,87% | 21 888 | 0,93% |
20 | TVN Turbo | 18 967 | 0,82% | 21 560 | 0,92% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem, duży wzrost TVP2. „Teleexpress” hitem
Badania te, to jak czarowanie na "Górze czarownic ".