SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN, RMF FM i Polsat najmocniejszymi markami mediowymi

TVN pozostaje najmocniejszą i najbardziej wartościową marką na polskim rynku mediowym - wynika z badania przeprowadzonego przez "Rzeczpospolitą", Acropolis Advisory i AC Nielsen. Najmocniejszą marką radiową jest RMF FM, wydawniczą - PWN, prasową - "Gazeta Wyborcza", a internetową - Onet.pl.

TVN podobnie jak przed rokiem jest najmocniejszą marką mediową w Polsce - pokazuje badanie zrealizowane przez "Rzeczpospolitą" oraz firmy Acropolis Advisory i AC Nielsen. Stacja osiągnęła maksymalny wynik w kategorii wartości, a w sześcioletniej historii rankingu jest liderem już po raz piąty.

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze cztery stacje telewizyjne: Polsat, TVP1, TVP2 i TVN24. Najmocniejszą marką radiową jest RMF FM, które wyprzedziło Radio Zet i Radio Eska. Wśród brandów wydawniczych największą moc ma PWN, a na rynku prasowym - "Gazeta Wyborcza". Pod względem świadomości przoduje TVP1, za najbardziej prestiżowy uważany jest PWN, natomiast pod względem jakości najlepiej oceniana jest TVN.

Na dalszych pozycjach zestawienia znalazł się Onet.pl (28. pozycja, 486 pkt), będąc tym samym najsilniejszą marką internetową i wyprzedzając zajmujące kolejne pozycje WP.pl (475 pkt) i Interia.pl (431 pkt). Stosunkowo słabą moc mają marki telewizyjnych platform cyfrowych, które otwierają czwartą dziesiątkę rankingu: Cyfrowy Polsat zajmuje 31. miejsce (378 pkt), Cyfra+ - 32. (361 pkt), a n - 33. (352 pkt).

TVN lideruje również pod względem wartości polskich marek mediowych, jako jedyna przekraczając poziom 1 mld zł. W czołówce tego zestawienia znalazły się platformy Cyfrowy Polsat i Cyfra+.
 

Ranking najmocniejszych i najcenniejszych polskich marek bieżącego roku został sporządzony na podstawie badań konsumentów przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika "Rzeczpospolita", firmę doradczą Acropolis Advisory i firmę badawczą AC Nielsen.

Dołącz do dyskusji: TVN, RMF FM i Polsat najmocniejszymi markami mediowymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl