SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedził Polsat. Seriale TVP2 hitami, „Fakty” na czele dzienników

Na pozycję lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ta była również liderem w grupach 16-49 i 16-59. Wśród poszczególnych programów największą widownię zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony”, a najwyżej z dzienników uplasowały się „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. tvp fot. tvp

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 16 do 22 października 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,60 mln widzów, co przełożyło się na 36,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 3,90 mln widzów, co dało stacji 25,05 proc. udziału.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek tej produkcji pokazany 22 października miał 3,85 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,31 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło 3,52 mln widzów (22,33 proc. udziału).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!”, który w zestawieniu znalazł się oczko niżej (3,12 mln widzów; emisja 21 października w TVN).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 19 października na antenie tej stacji obejrzało 3,02 mln widzów (22,79 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,78 mln widzów (emisja 22 października; 11. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym były „Wydarzenia”, które tego samego dnia w Polsacie miały 2,52 mln widzów (20. pozycja). Już po raz kolejny do rankingu 20 topowych programów nie załapał się „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-17

20:51 - 21:36

5 596 445

36,85%

2

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

2017-10-18

20:47 - 21:35

3 901 476

25,05%

3

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-10-22

21:10 - 21:57

3 847 172

24,31%

4

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-18

20:09 - 20:34

3 523 882

22,33%

5

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-10-21

20:01 - 21:43

3 118 865

20,86%

6

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

2017-10-19

20:26 - 21:10

3 047 701

19,77%

7

FAKTY

TVN

2017-10-19

19:00 - 19:26

3 017 136

22,79%

8

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-10-19

21:29 - 22:26

2 870 199

21,58%

9

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

2017-10-22

20:15 - 20:57

2 843 617

17,19%

10

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ 

TVP2

2017-10-16

21:41 - 21:44

2 829 981

20,66%

11

WIADOMOŚCI

TVP1

2017-10-22

19:30 - 20:00

2 781 831

17,54%

12

KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA 

TVP2

2017-10-16

20:38 - 20:41

2 770 336

18,22%

13

JAKA TO MELODIA? 20 LAT /KONCERT/

TVP1

2017-10-22

17:32 - 19:18

2 722 627

20,09%

14

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

2017-10-22

20:02 - 20:06

2 655 682

16,42%

15

NA DOBRE I NA ZŁE - KULISY SERIALU

TVP2

2017-10-17

20:38 - 20:42

2 617 015

17,05%

16

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

2017-10-19

21:24 - 22:09

2 585 965

18,53%

17

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-10-19

20:55 - 21:24

2 584 953

17,11%

18

W RYTMIE SERCA /SER.OBYCZ.POL./

Polsat

2017-10-22

20:02 - 21:03

2 569 624

15,59%

19

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-10-19

19:53 - 20:10

2 565 284

17,14%

20

WYDARZENIA

Polsat

2017-10-22

18:50 - 19:16

2 518 843

17,04%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,85 mln osób, co dało Dwójce 31,58 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,50 mln widzów; 27,95 proc. udziału), a podium uzupełnia „Rolnik szuka żony” (1,33 mln widzów; 20,30 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „MasterChef” (1,18 mln; 17,90 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,16 mln; 19,38 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-16

20:48 - 21:34

1 846 697

31,58%

2

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-10-19

21:29 - 22:26

1 496 978

27,95%

3

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-10-22

21:10 - 21:57

1 334 638

20,30%

4

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-10-22

19:59 - 21:31

1 182 704

17,90%

5

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

2017-10-18

20:47 - 21:35

1 162 705

19,38%

6

NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./

TVN

2017-10-19

20:16 - 20:50

1 090 603

18,84%

7

LUCY /FILM S.F.FRA./

TVN

2017-10-20

20:02 - 21:41

1 086 517

20,64%

8

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-10-19

20:55 - 21:24

1 076 420

18,63%

9

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-16

20:10 - 20:34

1 071 804

19,13%

10

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-10-21

20:01 - 21:43

1 059 930

19,31%

11

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ 

TVP2

2017-10-16

21:41 - 21:44

1 032 880

19,02%

12

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-10-19

19:53 - 20:10

1 031 152

19,31%

13

WYDARZENIA

Polsat

2017-10-22

18:50 - 19:16

1 022 374

18,71%

14

FAKTY

TVN

2017-10-18

19:00 - 19:26

1 021 244

21,39%

15

DIAGNOZA /SER.OBYCZ.POL/

TVN

2017-10-17

21:31 - 22:27

991 377

19,40%

16

DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./

TVN

2017-10-19

20:10 - 20:15

988 264

17,74%

17

AZJA EXPRESS /REALITY SHOW.POL./

TVN

2017-10-18

21:30 - 22:52

968 222

18,79%

18

SPORT /SERWIS SPORT./

Polsat

2017-10-22

19:19 - 19:22

941 167

16,63%

19

KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA 

TVP2

2017-10-16

20:38 - 20:41

916 333

16,06%

20

W RYTMIE SERCA /SER.OBYCZ.POL./

Polsat

2017-10-22

20:02 - 21:03

914 711

13,93%

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-16

20:48 - 21:34

2 800 179

31,60%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-10-22

21:10 - 21:57

2 059 794

21,17%

3

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-10-19

21:29 - 22:26

2 049 645

25,59%

4

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

2017-10-18

20:47 - 21:35

1 876 587

21,10%

5

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-10-21

20:01 - 21:43

1 732 692

20,82%

6

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-20

20:07 - 20:32

1 643 468

20,35%

7

WYDARZENIA

Polsat

2017-10-22

18:50 - 19:16

1 633 312

19,41%

8

FAKTY

TVN

2017-10-18

19:00 - 19:26

1 608 556

22,36%

9

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-10-19

20:55 - 21:24

1 596 255

18,42%

10

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-10-22

19:59 - 21:31

1 567 939

15,94%

11

LUCY /FILM S.F.FRA./

TVN

2017-10-20

20:02 - 21:41

1 523 902

18,76%

12

SPORT /SERWIS SPORT./

Polsat

2017-10-22

19:19 - 19:22

1 517 420

17,37%

13

W RYTMIE SERCA /SER.OBYCZ.POL./

Polsat

2017-10-22

20:02 - 21:03

1 506 260

15,36%

14

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ 

TVP2

2017-10-16

21:41 - 21:44

1 499 426

18,17%

15

DIAGNOZA /SER.OBYCZ.POL/

TVN

2017-10-17

21:31 - 22:27

1 485 474

19,03%

16

NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./

TVN

2017-10-19

20:16 - 20:50

1 480 113

16,92%

17

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-10-19

19:53 - 20:10

1 470 965

18,06%

18

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

2017-10-19

20:26 - 21:10

1 447 825

16,50%

19

PRZYJACIÓŁKI /SER.FAB.POL./

Polsat

2017-10-19

21:10 - 22:08

1 388 181

16,57%

20

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

2017-10-22

20:15 - 20:57

1 371 018

13,92%

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,34 pkt. proc. do 11,11 proc. Sytacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,76 proc., po spadku o 0,46 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,93 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,19 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,63 proc. (w dół o 0,10 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,46 proc. do 39,43 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,53 proc. (+ 0,19 pkt. proc.).

Dwie kolejne lokaty należały do stacji newsowych: TVN24 (3,89 proc. działu; - 0,09 pkt. proc.) oraz TVP Info (3,88 proc. działu; - 0,17 pkt. proc.)

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Dynamika

09.10.2017 - 15.10.2017

16.10.2017 - 22.10.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

663 254

10,77%

673 775

11,11%

0,34%

2

Polsat

691 278

11,22%

653 028

10,76%

-0,46%

3

TVP1

538 126

8,74%

541 695

8,93%

0,19%

4

TVP2

537 980

8,73%

523 572

8,63%

-0,10%

5

TV4

267 244

4,34%

274 622

4,53%

0,19%

6

TVN24

245 210

3,98%

236 152

3,89%

-0,09%

7

TVP INFO

249 433

4,05%

235 304

3,88%

-0,17%

8

TVN7

200 184

3,25%

198 974

3,28%

0,03%

9

TV PULS

203 066

3,30%

195 985

3,23%

-0,07%

10

TTV

119 001

1,93%

111 354

1,84%

-0,09%

11

Puls 2

105 604

1,71%

101 090

1,67%

-0,04%

12

Polsat2

87 050

1,41%

88 374

1,46%

0,05%

13

TVP Seriale

87 714

1,42%

83 643

1,38%

-0,04%

14

TV6

77 158

1,25%

79 379

1,31%

0,06%

15

TVP ABC

79 785

1,30%

77 930

1,28%

-0,02%

16

Polsat News

64 632

1,05%

59 808

0,99%

-0,06%

17

Fokus TV

56 257

0,91%

59 547

0,98%

0,07%

18

TVP3

55 621

0,90%

57 675

0,95%

0,05%

19

Stopklatka

61 405

1,00%

52 849

0,87%

-0,13%

20

TVP Rozrywka

56 332

0,91%

51 150

0,84%

-0,07%

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera umocnił się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,60 pkt. proc. do 14,37 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,73 proc. (w dół o 0,89 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,04 pkt. proc. do 7,67 proc.) i Jedynka (- 0,01 pkt. proc. do 5,63 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Dynamika

09.10.2017 - 15.10.2017

16.10.2017 - 22.10.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

314 536

13,77%

325 620

14,37%

0,60%

2

Polsat

288 405

12,62%

265 706

11,73%

-0,89%

3

TVP2

176 217

7,71%

173 798

7,67%

-0,04%

4

TVP1

128 847

5,64%

127 652

5,63%

-0,01%

5

TV4

93 873

4,11%

101 335

4,47%

0,36%

6

TV PULS

79 758

3,49%

82 130

3,62%

0,13%

7

TVN7

79 879

3,50%

78 999

3,49%

-0,01%

8

TTV

56 672

2,48%

53 887

2,38%

-0,10%

9

TVN24

47 996

2,10%

44 911

1,98%

-0,12%

10

Puls 2

45 425

1,99%

43 527

1,92%

-0,07%

11

TVP Seriale

39 402

1,72%

36 111

1,59%

-0,13%

12

TV6

30 417

1,33%

33 043

1,46%

0,13%

13

TVP INFO

33 517

1,47%

30 910

1,36%

-0,11%

14

Polsat2

32 531

1,42%

30 152

1,33%

-0,09%

15

TVP ABC

31 198

1,37%

29 046

1,28%

-0,09%

16

TVN Style

21 387

0,94%

22 467

0,99%

0,05%

17

TVN Turbo

21 952

0,96%

22 149

0,98%

0,02%

18

Fokus TV

20 211

0,88%

21 877

0,97%

0,09%

19

Comedy Central

18 354

0,80%

19 818

0,87%

0,07%

20

Polo TV

18 218

0,80%

19 056

0,84%

0,04%

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,47 pkt. proc. do 13,02 proc.);

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Dynamika

09.10.2017 - 15.10.2017

16.10.2017 - 22.10.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

437 228

12,55%

446 763

13,02%

0,47%

2

Polsat

430 473

12,36%

400 403

11,67%

-0,69%

3

TVP2

282 469

8,11%

272 129

7,93%

-0,18%

4

TVP1

226 720

6,51%

231 089

6,73%

0,22%

5

TV4

148 757

4,27%

159 994

4,66%

0,39%

6

TV PULS

130 822

3,76%

130 130

3,79%

0,03%

7

TVN7

127 008

3,65%

127 123

3,70%

0,05%

8

TVN24

92 563

2,66%

88 837

2,59%

-0,07%

9

TTV

78 128

2,24%

75 182

2,19%

-0,05%

10

TVP INFO

81 949

2,35%

72 756

2,12%

-0,23%

11

Puls 2

62 754

1,80%

58 816

1,71%

-0,09%

12

TVP Seriale

62 770

1,80%

56 477

1,65%

-0,15%

13

Polsat2

55 009

1,58%

54 384

1,58%

0,00%

14

TV6

48 024

1,38%

51 505

1,50%

0,12%

15

Fokus TV

34 384

0,99%

37 198

1,08%

0,09%

16

Stopklatka

39 038

1,12%

35 062

1,02%

-0,10%

17

TVP ABC

36 752

1,06%

34 238

1,00%

-0,06%

18

Polsat News

32 638

0,94%

33 496

0,98%

0,04%

19

TVN Style

28 807

0,83%

30 268

0,88%

0,05%

20

Super Polsat

36 007

1,03%

28 134

0,82%

-0,21%

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat. Seriale TVP2 hitami, „Fakty” na czele dzienników

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
neonowy neostary
Patrzę na tę listę najchętniej oglądanych programów i jeszcze bardziej utwierdzam się w swoim niezmiennym od lat przekonaniu, że wysoka oglądalność nie jest równoznaczna z wysokim poziomem programów...
Masowa publiczka nie lubi programów edukacyjnych z prawdziwego zdarzenia, programów kulturalnych, wartościowej publicystyki czy poprawnej informacji. Masowa publiczka woli mdłe seriale obyczajowe o tzw. prawdziwym życiu, magle towarzystkie, gotowanie na ekranie, ploteczki, sensacje i inną tandetę. Owa masowa publiczka w dodatku ośmiela się rozliczać ze słupków oglądalności programy misyjne, które się jeszcze czasem pojawiają w ramówkach kanałów TVP. Wyśmiewa te programy, nazywa porażką, a wszystko dlatego, że mają niższą oglądalność od jakichś komercyjnych gniotów. No, ale programy na wyższym poziomie merytorycznym są i będą już zawsze programami niszowymi, adresowanymi do intelektualnej elity. Takie czasy.

Oby jak najszybciej PiS zrobiło porządek ze ściągalnością abonamentu i TVP została uwolniona od smutnej konieczności walki o masową widownię i reklamodawców, co wiąze się między innymi z serwowaniem gniotów pokroju "Rolnik szuka żony" czy innego tam "M jak mydła". Marzy mi się telewizja publiczna nadająca 24 godziny na dobę na wszystkich kanałach wyłącznie programy misyjne, które propagują jakieś wartości i nie są nastawione na masową publiczkę o niewybrednym guście. Teraz telewizja publiczna jest misyjna tylko częściowo, bo na więcej nie pozwalają niskie wpływy z abonamentu, który jest łatwo ignorowany przez sporą część społeczeństwa. Na pewno misyjnymi kanałami są TVP Info (poprawna informacja bez żenujących kłamstw o tym, jakie to PO jest wow i super i jaki PiS jest zły), TVP Kultura, TVP Historia, ale już TVP 1 i TVP 2 są misyjne tylko w niewielkim stopniu i serwują dużo produkcji komercyjnych. Stanowczo za dużo. Wierzę, że PiS to zmieni, jeszcze za swojej obecnej kadencji.
0 0
odpowiedź
User
Telewidz
Wydarzenia w grupie komercyjnej 16-49 przed Faktami wow :o
Ogólnie nudny tydzień, zaskakuje dobry wynik "W rytmie serca"!
0 0
odpowiedź
User
no
DzL tylko 250 tysięcy więcej niż W rytmie serca?
No chyba nie takiego wyniku spodziewano się wrzucając ten serial w ramówkę. Miał być hitem, a ledwo zyskuje przewagę i w komercyjnej w ogóle go nie ma...
0 0
odpowiedź