TVN24 Biznes i Świat ogląda pięć razy więcej osób niż TVN CNBC
TVN24 Biznes i Świat w ostatnich czterech tygodniach miał 0,3 proc. udziału w rynku. To pięć razy więcej niż śledziło stację TVN CNBC rok wcześniej. - To dowód, że nasza propozycja kanału dobrze trafiła w zapotrzebowanie - komentuje wyniki Sebastian Podkościelny, wiceszef stacji.
TVN24 Biznes i Świat w miejsce TVN CNBC nadaje od 1 stycznia br., ale Nielsen Audience Measurement udostępnia wyniki oglądalności tej stacji dopiero od 1 marca br. Z danych za okres do 27 marca br. uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl od TVN, wynika, że w tym okresie TVN24 Biznes i Świat w każdej minucie gromadził 19,6 tys. widzów, co przełożyło się na 0,29 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 0,32 proc. w grupie 16-49.
Oznacza to, że nowy kanał informacyjny Grupy TVN ogląda pięć razy więcej osób niż śledziło w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC - stacja ta wówczas miała tylko 3,8 tys. widzów, a jej udział wynosił 0,06 proc. w grupie wszystkich widzów i 0,08 proc. w grupie komercyjnej.
Natomiast w ostatnim miesiącu nadawania, czyli w grudniu ub.r. TVN CNBC notował zbliżone wyniki - jego udział wynosił odpowiednio 0,05 proc. i 0,09 proc. (więcej na ten temat).
TVN24 Biznes i Świat ma zdecydowanie lepszą oglądalność niż jej dotychczasowy konkurent w segmencie kanałów ekonomicznych, czyli Polsat Biznes. Stację tę w okresie od 1 do 27 marca br. oglądało tylko 3,9 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,05 proc. w 16-49. Liderem wśród kanałów informacyjnych była w tym okresie TVN 24, która gromadziła średnio 211 tys. widzów i miała 3,13 proc. udziału, a dalej znalazły się TVP Info z 2,93 proc. udziału i Polsat News (1,29 proc.).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVN24 Biznes i Swiat |
19 601 |
0,29% |
8 283 |
0,32% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
TVN24 |
210 615 |
3,13% |
68 781 |
2,63% |
TVP INFO |
197 034 |
2,93% |
29 692 |
1,14% |
Polsat News |
86 575 |
1,29% |
27 975 |
1,07% |
Polsat Biznes |
3 898 |
0,06% |
1 362 |
0,05% |
- Zaufanie jakim widzowie nas obdarzają, to dowód, że propozycja nowoczesnej telewizji o świecie i pieniądzach dobrze trafiła w zapotrzebowanie. Podczas gdy TVN24 jest zdecydowanym liderem wśród stacji newsowych, TVN24 Biznes i Świat tworzy dodatkową wartość oferując połączenie newsów zza granicy i wiadomości gospodarczych - mówi Wirtualnemedia.pl Sebastian Podkościelny, zastępca redaktora naczelnego TVN24 Biznes i Świat.
Największą widownię w TVN24 Biznes i Świat w okresie od 1 do 27 marca br. miała nadawana równolegle z TVN24 “Loża prasowa”. W niedzielę 2 marca br. zgromadziła przed telewizorami średnio 113 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się “Dzień na rynkach” z 4 marca br. (105 tys. widzów), a na trzecim miejscu uplasował się „Biznes i Świat - wydanie specjalne” z 2 marca br. (91 tys. oglądających).
W pierwszych dniach marca br. TVN24 Biznes i Świat nadawał specjalne programy związane z sytuacją na Ukrainie, w tym z agresją ze strony Rosji na Krymie i wówczas stacja gromadziła największą widownię. Potem kanał wrócił jednak już do normalnej ramówki - w top 10 znalazły się także pozycje z kolejnych tygodni, np. na miejscu piątym jest „Dzień na rynkach”, nadany 24 marca br.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Godz. |
Data |
AMR |
SHR % |
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ |
12:01 |
2014-03-02 |
112 523 |
1,01% |
DZIEN NA RYNKACH /PROG.INF./ |
11:04 |
2014-03-04 |
105 421 |
2,05% |
BIZNES I SWIAT - WYDANIE SPECJALNE /PROG.INF./ |
13:01 |
2014-03-02 |
91 493 |
0,71% |
DZIEN NA SWIECIE /PROG.INF./ |
18:30 |
2014-03-04 |
80 329 |
0,53% |
DZIEN NA RYNKACH /PROG.INF./ |
15:59 |
2014-03-24 |
80 129 |
0,94% |
DZIEN NA RYNKACH /PROG.INF./ |
16:59 |
2014-03-04 |
79 728 |
0,64% |
BIZNES I SWIAT /PROG.INF./ |
18:00 |
2014-03-04 |
79 713 |
0,56% |
DZIEN NA SWIECIE /PROG.INF./ |
16:23 |
2014-03-04 |
75 622 |
0,76% |
WOJNY TYTONIOWE /SER.DOK.ANG./ |
16:14 |
2014-03-15 |
75 507 |
0,64% |
DZIEN NA SWIECIE /PROG.INF./ |
16:29 |
2014-03-06 |
72 280 |
0,74% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 Biznes i Świat ogląda pięć razy więcej osób niż TVN CNBC