TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
W lutym 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował kanał TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Superstacja, a największy spadek odnotował TVN24 Biznes i Świat.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,99 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W lutym 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału informacyjnego TVP poszedł do góry o 4,38 proc. do 3,34 proc.
Oczko niżej uplasowały się ex aequo dwie stacje: Polsat News i TVP3 z udziałami wynoszącymi 0,97 proc., o 1,02 proc. niższymi niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Pierwszą piątkę uzupełnia TVN24 BIS (do niedawna TVN24 Biznes i Świat), który odnotował największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 9,38 proc. do 0,29 proc.
Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 30 proc. do 0,26 proc., pochwalić się mogła Superstacja. Stacja ta znalazła się oczko niżej.
Będąca na miejscu siódmym TV Republika zanotowała drugi największy spadek w rankingu - jej udział zmalał o 8,33 proc. do 0,11 proc.
Największy udział (4,31 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 3,11 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,82% |
3,44% |
TVP INFO |
3,20% |
3,34% |
Polsat News |
0,98% |
0,97% |
TVP3 |
0,98% |
0,97% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,32% |
0,29% |
Superstacja |
0,20% |
0,26% |
TV Republika |
0,12% |
0,11% |
Polsat News 2 |
0,10% |
0,12% |
Grupy kanałów |
||
TVP |
4,18% |
4,31% |
TVN |
3,14% |
3,73% |
Polsat |
1,08% |
1,09% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2016 roku umocnił się TVN24 z wynikiem 2,33 proc., po wzroście o 4,95 proc. - największym w zestawieniu. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,26 proc. udziału, spadek o 3,82 proc.), a trzeci był Polsat News (0,71 proc.; w dół o 5,33 proc.).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła Republika TV - było to aż 44,44 proc. do 0,05 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat była Grupa TVN. Jej stacje newsowe miały tutaj 2,51 proc. udziału, czyli tyle samo ile w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-49 |
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,22% |
2,33% |
TVP INFO |
1,31% |
1,26% |
Polsat News |
0,75% |
0,71% |
TVP3 |
0,54% |
0,55% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,29% |
0,18% |
Polsat News 2 |
0,08% |
0,08% |
Superstacja |
0,06% |
0,05% |
TV Republika |
0,09% |
0,05% |
Grupy kanałów |
||
TVN |
2,51% |
2,51% |
TVP |
1,85% |
1,81% |
Polsat |
0,83% |
0,79% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
A dlaczego to akurat TV Republika ma mieć taką wyjątkową oglądalność w internecie? Dlaczego nie TVN24? Dlaczego nie Info, które ma nawet dedykowaną aplikację na tablety/telefony?