TVP buduje muzeum telewizyjno-filmowe. Ma cztery oferty
Cztery firmy złożyły oferty na budowę modułowego pawilonu przy siedzibie głównej Telewizji Polskiej, w którym ma zostać uruchomione muzeum telewizyjno-filmowe. TVP chce na to wydać 1,2 mln zł brutto.
Przetarg dotyczący budowy modułowego pawilonu, w którym ma działać muzeum telewizyjno-filmowe, został ogłoszony przez Telewizję Polską w połowie lutego.
Oferty mogły składać podmioty, które w ciągu ostatnich pięciu lat wybudowały przynajmniej dwa pawilony kontenerowe lub modułowe za minimum 400 tys. zł brutto. Wadium wynosiło 10 tys. zł.
Propozycje realizacji projektu złożyły cztery firmy. Syrek-Group zaoferowała cenę 1,73 mln zł, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Hepamos - 2,32 mln zł, Media Service - 1,14 mln zł, a Box Play - 1,6 mln zł.
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena brutto. Przed otwarciem ofert Telewizja Polska podała, że na realizację zlecenia zamierza przeznaczyć 1,2 mln zł.
Jak ma wyglądać muzeum przy siedzibie TVP
W ogłoszeniu przetargowym zapowiedziano, że pawilon muzealny ma zostać wybudowany w północno-wschodniej części działki Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza 17, gdzie obecnie jest plac parkingowy.
Ma to być dwukondygnacyjny budynek o powierzchni 21 x 10 metrów, z wcięciem o wymiarach ok. 5,78 x 3 metry w południowym-zachodnim narożniku i wejściem głównym od południowej strony.
Budynek ma składać się z 14 modułów kontenerowych o wymiarach ok. 3 x 6 metrów. Wysokość zewnętrzna kontenera określono na ok. 3,6 metra, a wysokość wewnątrz, czyli między posadzką a sufitem na minimum 3 metry.
Zaznaczono, że na elewacji południowej muszą zostać zainstalowane „miejsca montażu (estetyczne ramy) ozdobnych paneli z plakatami/banerami”, a także „elementy ozdobnej perforowanej blachy prostopadłe do elewacji”.
Zlecenie dotyczy zarówno wybudowania pawilonu („opracowania dokumentacji projektowej oraz wytworzenia składnika aktywów trwałych”). W przetargu mogą brać podmioty, które w ciągu ostatnich pięciu lat wybudowały przynajmniej dwa pawilony kontenerowe lub modułowe za minimum 400 tys. zł brutto. Wadium wynosi 10 tys. zł.
Wybrany podmiot ma wybudować pawilon w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Oznacza to, że budynek powstanie najwcześniej wiosną przyszłego roku.
W 2022 roku Telewizja Polska będzie świętowała 70-lecia działania, firma została założona 25 października 1952 roku.
TVP wyda 150 mln zł na halę zdjęciową
Pawilon muzealny to kolejny projekt budowlany, który zamierza zrealizować Telewizja Polska. W połowie stycznia ujawniła oferty w ogłoszonym ponownie przetargu dotyczącym budowy hali zdjęciowej przy siedzibie głównej firmy.
Zgłoszono dziewięć ofert, jedynym kryterium oceny była cena brutto, więc za najkorzystniejszą została uznana najtańsza - opiewająca na 148,22 mln zł oferta Korporacji Budowlanej Doraco. Wybrana firma ma zbudować halę w ciągu trzech lat od podpisania umowy.
Jesienią ub.r. publiczny nadawca rozstrzygnął przetarg na budowę nowych siedzib jego ośrodków w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum firm PBO Śląsk i WODPOL, które zaproponowało cenę 28,66 mln zł brutto.
TVP z kolejną rekompensatą abonamentową
W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.
Dołącz do dyskusji: TVP buduje muzeum telewizyjno-filmowe. Ma cztery oferty
Od czego jest Muzeum Techniki?