SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP podaje ofertę reklamową na 2020 rok: ceny 3-6 proc. w górę, obniżone progi wydatków na stacje tematyczne, nowe rabaty

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej opublikowało zasady polityki handlowej obowiązujące w 2020 roku. Ceny reklam mają zostać skorygowane na poziomie 3-6 proc. Zmniejszono progi wydatków dla negocjacji indywidualnych w przypadku kanałów tematycznych. Utrzymano próg 21 mln zł dla klientów głównych anten.

Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady handlowe, jakie będą obowiązywać przy zakupie czasu reklamowego, sponsoringu i reklamy w internecie w 2020 roku. BR TVP podkreśla przy tym, że Telewizja Polska kontynuuje model jawnych cen oraz grupy 16-59 jako podstawowej grupy komercyjnej.

Podobnie jak w 2019 roku koszty zakupu punktu GRP w kanałach TVP1 i TVP2 negocjować będą reklamodawcy o rocznych deklaracjach powyżej 21 mln zł.


Nowością jest obniżenie progu wydatków pozwalających na negocjację ceny przy zakupie stacji tematycznych - w 2020 roku reklamodawcy wydający rocznie przynajmniej 15 mln zł otrzymają prawo otwartych negocjacji CPP w tej grupie kanałów.

Rabaty na zakup cennika, podobnie jak w 2019 roku, będą podlegały otwartym negocjacjom w grupie reklamodawców deklarujących wydatki roczne powyżej 15 mln zł.  Ci, którzy wydają do 15 mln zł mogą liczyć na rabaty od 30 do 50 proc.

Drożej za reklamy, w zamian dodatkowe rabaty

TVP podnosi w 2020 roku ceny reklam od 3 do 6 proc. Jednocześnie wprowadza możliwość skorzystania z dwóch nowych rabatów, o wartości 3 proc. każdy, stosowanych do cen CPP, jak również cen cennikowych. Rabaty stosowane są jeśli reklamodawca złoży i zrealizuje deklarację wydatków rocznych w grupie stacji tematycznych bądź zadeklaruje TVP co najmniej 30 proc. udział w rocznych wydatkach reklamowych klienta.

- Widząc jak różny był rok 2019 od rekordowego roku 2018 podeszliśmy do cen w sposób przewidywalny i w poczuciu odpowiedzialności za powierzone nam kampanie reklamowe. W przyszłym roku wchodzimy w lata dwudzieste mając za sobą trzydziestoletni bagaż budowania od zera rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Nasz rynek ma już wszelkie cechy rynku dojrzałego, a przez to skłania nas - mnie i mój zespół - do bardzo odpowiedzialnego podejścia do cen zasad sprzedaży - tłumaczy Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.

- Korekta cen na poziomie kilku procent odpowiada naszym odczuciom co do kondycji rynku w roku 2020 oraz kondycji widowni w grupie TVP, która jako jedyna na tle konkurentów może pochwalić się wzrostem widowni w ostatnich miesiącach br. Widząc nową szansę dla nas i naszych klientów w powiększonym panelu dokonaliśmy istotnych zmian w pakietach widowni rozliczanych w innych niż 16-59 grupach celowych. Znacznie poszerzyliśmy listę oferowanych grup rozliczeniowych, publikując nowym pięciu grupom stały indeks CPP do grupy 16-59 - opisuje . 

Obniżenie progu budżetu pozwalającego na negocjację cen to nie jedyna zmiana w stacjach tematycznych. Z 12 do 9 zł obniżona została stawka płacona za spoty, które nie miały zanotowanej oglądalności. Jednocześnie wprowadzono limit opłaty za tak zwane „spoty zerowe” do maksymalnie 9 proc. wartości zlecenia przy zakupie szerokiej oferty stacji tematycznych.

- Widząc jak ważna dla naszych klientów jest reklama w stacjach tematycznych postawiliśmy na uelastycznienie naszej oferty w tym zakresie. Zmiany w zasadach zwiększają przewidywalność naszej oferty, jednocześnie premiując tych reklamodawców, którzy złożą deklarację wydatków reklamowych w stacjach tematycznych. Wychodzimy też naprzeciw głosom klientów, którzy w tym roku postulowali zmiany w zasadach dotyczących spotów zerowych.  Mimo, że kwestia „zerówek” zmniejszy swoją wagę w połowie roku wraz ze wzrostem panelu telemetrycznego, to dodatkowo już od stycznia nasza oferta w tym zakresie stanie się bardziej przewidywalna - komentuje Ewelina Czuba.

TVP stawia na internet

W ofercie reklamowej TVP pojawi się od przyszłego roku kilka nowości. Na stałe miejsce w zasadach znalazła reklama wirtualna, emitowana tuż po rozpoczęciu przerwy w zawodach sportowych, nakładana częściowo na obraz wydarzenia. Wprowadzone zostały dwa produkty w telewizji hybrydowej – HBB Basic oraz HBB TV+. Systematyzują one, prowadzoną od 2012 roku, sprzedaż reklamy w telewizji hybrydowej. W online nowością jest format Sticky Ad emitowany na urządzeniach mobilnych i dający wysokie wskaźniki widoczności. TVP wprowadziła też nową formę rozliczeń reklamy wideo – CPV, czyli płatność za pełne odtworzenia reklam.

- Nieustannie pracujemy nad nowymi produktami dla klientów, którzy na dojrzałym rynku TV i wideo oczekują coraz bardziej efektywnych, interaktywnych i wyróżniających sposobów na dotarcie do naszego widza. Staramy się tworzyć przestrzeń dla reklamodawców łączącą treści telewizyjne ze światem internetu. Drugą młodość przeżywa HBB TV, przez co postanowiliśmy ubrać najpopularniejsze nasze formaty reklamowe w regularną ofertę dla klientów. Oferując produkt wideo o doskonałych parametrach jakościowych nie mogliśmy oprzeć się pokusie zagwarantowania widoczności reklamy wideo - komentuje Ewelina Czuba.

- Niezależnie od produktów nowych widzimy renesans sponsoringu, lokowania produktu oraz branded content. Kończący się rok to dla nas kilka niesamowicie ważnych produkcji jak „Gotowi do gotowania. Start!”, zrealizowanej dla Jeronimo Martins, pierwszej od lat letniej trasie koncertowej, czy historycznej dla nas „Eurowizji Junior”, zakończonej spektakularnym, drugim z rzędu zwycięstwem polskiej reprezentantki. W przyszłym roku czekają nas m.in. letnie Igrzyska Olimpijskie oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Wydarzenia sportowe oraz tworzone i rozwijane przez nas treści pozwalają z optymizmem patrzeć nie tylko na przyszłoroczny poziom widowni, ale też poziom emocji jakie czekają widzów TVP. Dodatkowo po wprowadzeniu trzej ramówki - zimowej, wypełnionej nowościami i premierami, zapewniamy stabilny poziom widowni przez cały rok, w którym nie ma już tak zwanego off-season - wylicza Czuba.

Biuro Reklamy TVP – jako drugie po TVN Media – ogłosiło zasady polityki handlowej na 2020 rok. Z pełną ofertą można zapoznać się tutaj.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Przychody TVP z emisji reklam w ub.r. wyniosły 791,41 mln zł, co wobec 700,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,9 proc. Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy ze sponsoringu - o 23,3 proc. do 120,46 mln zł, co wynika m.in. z tego, że w ub.r. TVP transmitowała piłkarskie mistrzostwa świata i zimowe igrzyska olimpijskie.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc., a TVP2 - 8,16 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP podaje ofertę reklamową na 2020 rok: ceny 3-6 proc. w górę, obniżone progi wydatków na stacje tematyczne, nowe rabaty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Jakoś mnie to nie dziwi...
0 0
odpowiedź
User
bredny
Podwyżki to naturalna kolej rzeczy. Pensje i koszta rosną a więc i ceny usług rosną.
0 0
odpowiedź