Za 1,1 mld dolarów Uber kupuje Drizly. Będzie dostarczać alkohol do domów klientów
Firma taksówkowa Uber zajmująca się także dostarczaniem użytkownikom posiłków z restauracji i zakupów ze sklepów przejmuje amerykańską aplikację Drizly, dzięki której można kupić online alkohol z dowozem do domu. Wartość transakcji wynosi 1,1 mld dolarów, dzięki przejęciu Uber zwiększy asortyment towarów dostarczanych do użytkowników.
Uber, jeden z najbardziej znanych na świecie przewoźników taksówkowych obsługiwanych przez aplikację został dotknięty pandemią koronawirusa. Przymusowa izolacja wielu osób i restrykcje związane z przemieszczaniem się nie dawały firmie optymistycznych perspektyw.
W tej sytuacji Uber postawił (częściowo a pomocą platformy Uber Eats) na segment dostarczania do domów jedzenia zamawianego w restauracjach, a także towarów zakupionych online w sklepach (przykładem może być umowa pomiędzy Uber Eats a siecią Żabka).
Czytaj także: Uber sprzedaje segment autonomicznych aut firmie Aurora
Miliard dolarów za sklep z alkoholem
Teraz poinformowano oficjalnie, że Uber przejmie platformę Drizly, która służy do zamawiania alkoholu w sklepie internetowym i dostarczania go do domów klientów.
Drizly współpracuje obecnie z ponad 1,4 tys. lokalnych sprzedawców napojów wyskokowych w całej Ameryce Północnej. Za przejęcie Drizly Uber ma zapłacić 1,1 mld dol., 90 proc. zostanie zapłacona w akcjach Ubera, a 10 proc. w gotówce.
Czytaj także: Uber i Bolt już prawie jak taksówki. Nowe prawo transportowe, tylko kierowcy z licencją
Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy transakcja zostanie zamknięta. Według zapowiedzi Drizly po przejęciu będzie nadal funkcjonować w postaci oddzielnej aplikacji, jednak część jej funkcjonalności pojawi się także w Uber Eats. Dzięki temu Uber może znacznie powiększyć grupę swoich odbiorców w Północnej Ameryce.
Dołącz do dyskusji: Za 1,1 mld dolarów Uber kupuje Drizly. Będzie dostarczać alkohol do domów klientów