UKE chce badać zmiany na rynku usług telewizyjnych
Urząd Komunikacji Elektronicznej chce zamówić badania dotyczące zmiany konsumpcji mediów - szczególnie dotyczących rynku telewizyjnego. Celem raportu ma być „określenie kierunków rozwoju” na rynku płatnej TV, platform OTT oraz IPTV.
Na początku listopada Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował zaproszenie do składania ofert dla podmiotów, które są zainteresowanie wykonaniem raportu na podstawie analiz i badań dotyczących sposobu korzystania klientów z usług telewizyjnych oraz wideo w internecie.
Regulator podaje, że raport ma zawierać opis zmian preferencji konsumentów i m.in. odpowiadać na pytania: Co oglądają Polacy? Za pośrednictwem jakich urządzeń i środków technicznych? Czy można zaobserwować równoległe oglądanie treści wideo na wielu urządzeniach równocześnie, a jeżeli tak, to czym różni się oglądanie treści wideo? Jaki content jest oglądany w sposób tradycyjny, a jaki na tablecie czy smartfonie?
Dodatkowo UKE jest zainteresowany takimi kwestiami jak: jakie zachowania prezentują użytkownicy płatnej telewizji, jaką rolę odgrywa w ich życiu; jak ewoluowało generowanie treści wideo i preferencje użytkowników; z jakimi kategoriami wideo mamy do czynienia; jak korzystamy z treści wideo publikowanych w sieci czy jakie nowe zjawiska w internecie można zaobserwować.
- Zmiany technologiczne i wynikające z nich nowe postawy w sposobie korzystania przez użytkowników końcowych/konsumentów z mediów powodują, że opis rynku treści wideo powinien obejmować zarówno tradycyjnie rozumianą telewizję, jak i inne zjawiska związane z oglądaniem i udostępnianiem obrazu z dźwiękiem – uzasadnia urząd.
Raport ma być zrealizowany najpóźniej do 28 lutego 2021 roku. Wybrany wykonawca ma mieć doświadczenie w przygotowaniu raportów na podstawie przeprowadzonych analiz i badań rynku, badań marketingowych czy insightów konsumenckich.
Biuro komunikacji UKE odpowiedziało nam, że „celem sporządzenia raportu jest potrzeba określenia kierunków rozwoju i zbadanie zachodzących zmian na rynku usług telewizyjnych, w tym w szczególności płatnej telewizji, IPTV oraz wideo OTT”. - Przedmiotowe raporty posłużą również do oceny zjawiska substytucyjności pomiędzy usługami OTT wideo względem tradycyjnie rozumianej telewizji – otrzymaliśmy odpowiedź.
Kryterium oceny nadesłanych zgłoszeń obejmuje w 60 proc. cenę, a w 50 proc. doświadczenie wykonawcy. Oferty można składać do 12 listopada br.
Dołącz do dyskusji: UKE chce badać zmiany na rynku usług telewizyjnych