Unilever najaktywniejszym reklamodawcą w internecie
Unilever znalazł się na czele rankingu najaktywniejszych reklamodawców internetowych ostatnich 10 miesięcy, opracowanego przez firmę NewMedia Labs na podstawie danych z systemu monitoringu reklamy internetowej AdReport.
Badanie dotyczy okresu od stycznia do października br. Pierwsze miejsce Unilever oznacza, że koncern wyemitował w tym okresie najwięcej kampanii wykorzystujących różne formy reklamy display. Najczęściej reklamowanymi markami były m.in. Dove, Knorr, Rama i Lipton.
Na drugim miejscu zestawienia znalazła się wytwórnia muzyczna Universal Music Group, a na trzecim Galapagos - wydawca filmów DVD i Blu-ray.
Najaktywniejsi reklamodawcy internetowi (AdReport, styczeń-październik 2010):
1. Unilever
2. Universal Music Group
3. Galapagos
4. Procter & Gamble
5. Polkomtel
6. PTK Centertel
7. Media Markt
8. BRE Bank – mBank
9. L'Oreal
10. Sony Music Entertainment
"W pierwszej piątce zestawienia najaktywniejszych reklamodawców ostatnich 10 miesięcy znalazło się dwóch reklamodawców z branży FMCG, dwóch wydawców filmów i muzyki oraz tylko jeden operator telekomunikacyjny. Wprawdzie tuż za nimi, na szóstym miejscu uplasował się Orange, jednak pozostali operatorzy w ogóle nie zostali uwzględnieni w rankingu. Widać więc, iż display to dziś domena branży rozrywkowej i FMCG. W mniejszym stopniu – branży telekomunikacyjnej i bankowej, uważanych za dotychczasowych liderów display’a" – stwierdził Grzegorz Sułkowski, prezes zarządu NewMedia Labs, firmy prowadzącej monitoring AdReport.
System monitoringu AdReport działa na rynku od 2003 roku. Narzędzie na bieżąco rejestruje reklamy banerowe emitowane na 700 polskich witrynach. Dotychczas opisanych zostało ponad 22 tys. kampanii. Dane te umożliwiają generowanie raportów podsumowujących aktywność reklamową poszczególnych kategorii produktów, marek lub branży, a także prezentujące obłożenie reklamowe wskazanych witryn.
Dołącz do dyskusji: Unilever najaktywniejszym reklamodawcą w internecie