UPC: prawie co czwarty abonent ma już telewizję cyfrową
Sieć UPC Polska na koniec ub.r. miała 230 tys. abonentów telewizji cyfrowej, czyli niemal trzy razy więcej niż rok wcześniej – wynika z danych opublikowanych przez spółkę.
W całym 2009 roku operator pozyskał ponad 150 tys. klientów telewizji cyfrowej, co skutkowało tym, że spadła liczba abonentów posiadających wyłącznie usługę telewizyjną analogową – z 941,4 tys. do 787,2 tys. W sumie sieć na koniec ub.r. miał 1,09 mln abonentów – to liczba tylko minimalnie większa niż rok wcześniej. W najbliższym czasie UPC planuje poszerzyć ofertę telewizji cyfrowej o kilka nowych stacji.
Z usługi dostępu do internetu oferowanego przez UPC Polska na koniec ub.r. korzystało 460,6 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 72 tys. osób, zaś usługi telefonicznej – 183,9 tys. klientów (wzrost o 36,6 tys. )
Więcej abonentów niż w Polsce UPC ma w Holandii (1,96 mln), Szwajcarii (1,58 mln) i Rumunii (1,25 mln), natomiast mniej – na Węgrzech (898 tys.), w Czechach (779 tys.), Austrii (722 tys.), Irlandii (536 tys.) i na Słowacji (284 tys.) – przy czym oczywiście w każdym z tych krajów sieć ma inny zasięg i różne możliwości rozwoju uzależnione od liczby ludności.
Dołącz do dyskusji: UPC: prawie co czwarty abonent ma już telewizję cyfrową