Utworzenie Ogilvy Brand Consulting
W tym tygodniu rozpoczyna działalność Ogilvy Brand Consulting, nowa jednostka doradcza w Grupie Ogilvy Polska
Wcześniej funkcjonowała ona w ramach agencji Gruppa66 Ogilvy jako dział zajmujący się doradztwem w dziedzinie strategii komunikacji. W wyniku wyodrębnienia nowej jednostki znacznemu rozszerzeniu ulegnie zakres oferowanych usług. Dyrektorem Ogilvy Brand Consulting została Katarzyna Barańska. Stanowisko Dyrektora Strategicznego w nowej jednostce objął Dariusz Kubuj, poprzednio związany z agencją Publicis.
Decyzja o utworzeniu Ogilvy Brand Consulting wynika z obserwowanego na polskim rynku rosnącego zapotrzebowania na kompleksowe usługi doradztwa strategicznego. Tym samym poszerzeniu ulegną możliwości Grupy Ogilvy Polska w zakresie całościowego zarządzania markami stanowiącego podstawową filozofię działania Ogilvy na świecie, określanego jako '360 Degree Brand Stewardship'. Niewątpliwym atutem nowej jednostki będzie dotychczasowe doświadczenie jej pracowników zdobyte podczas wieloletniej pracy dla polskich i międzynarodowych klientów, wśród których znaleźli się między innymi: Coca-Cola, LOT, BAT, Netia, Browar Belgia, Ahold, Obligacje Skarbu Państwa, czy Europejski Fundusz Leasingowy.
Oferta Ogilvy Brand Consulting umożliwi obecnym klientom Grupy skorzystanie z usług dodatkowych, również tych wykraczających poza działania reklamowe. Jako jednostka niezależna, Ogilvy Brand Consulting ma również możliwość świadczenia usług klientom nie wymagającym obsługi reklamowej. Zakres działań oferowanych przez Ogilvy Brand Consulting obejmuje między innymi prowadzenie badań rynkowych, tworzenie i rozwój nowych produktów i marek, opracowywanie strategii zarządzania marką oraz strategii komunikacji z uwzględnieniem strategii mediowej, opracowywanie korporacyjnej i produktowej identyfikacji wizualnej oraz prowadzenie szkoleń we wszystkich wyżej wymienionych obszarach.
Katarzyna Barańska, dotychczasowy Dyrektor Strategiczny w agencji Gruppa66 Ogilvy a obecnie Dyrektor Ogilvy Brand Consulting jest specjalistką w dziedzinie strategii komunikacji w reklamie i marketingu. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w 1992 rozpoczęła karierę w Coca-Cola Poland Ltd. - niemal od początku istnienia tej firmy. Do reklamy trafiła dwa lata później, gdy dołączyła do zespołu Działu Obsługi Klienta w agencji Lintas Warszawa (później zwaną Ammirati Puris Lintas), gdzie szybko wspięła się po szczeblach kariery agencyjnej zostając Account Directorem w 1996 roku. W Ammirati Puris Lintas nabyła doświadczenie w zarządzaniu szerokim wachlarzem marek, między innymi dla Unilevera, Johnson&Johnson, Nestle i Daewoo.
W 1997 roku przeniosła się do nowojorskiej centrali Ammirati Puris Lintas, by zdobyć doświadczenie w planowaniu strategicznym. Jako Senior Planner, przez trzy i pół roku była odpowiedzialna za strategiczny rozwój marek takich klientów jak Unilever, Johnson&Johnson, Sara Lee, Compaq, Epson, oraz lokalnych firm telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. W 2000 roku przyjęła pozycję Wiceprezydenta d/s planowania strategicznego w Grey Worldwide w Nowym Jorku, gdzie była odpowiedzialna za budowanie działu planowania i rozpowszechnianie zastosowania planowania strategicznego w Earl Grey - jednej z ośmiu autonomicznych grup, na jakie podzielony jest nowojorski Grey. W agencji tej zyskała duży autorytet w swojej dziedzinie wśród współpracowników i klientów i przysłużyła się do poprawy oferty agencji, co doprowadziło do przesunięcia przez strategicznego klienta (ConAgra Foods) dodatkowych 7 marek do Greya. W Nowym Jorku udało jej się odnieść sukcesy na wielu ikonicznych markach ważnych nie tylko dla ekonomii, ale i dla kultury amerykańskiej.
Dariusz Kubuj, Dyrektor Strategiczny Ogilvy Brand Consulting ukończył studia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie przygotowuje się do obrony doktoratu na temat konsumenckich aspektów wartości marek. Przez ostatnie 8 lat był związany z agencją Publicis, gdzie najpierw sprawował funkcję Deputy General Managera w dziale mediów (Optimedia Poland), a następnie zajmował stanowisko Strategic Planning Directora. Swoją karierę rozpoczynał w roku 1990 w firmie Demoskop, gdzie zdobył wszechstronne doświadczenie nie tylko jako badacz - w różnych okresach zajmował się między innymi prowadzeniem działu analiz i kierowaniem siecią ankieterską. Następnie tworzył dział badań i marketingu w Telewizji Polsat, gdzie był między innymi odpowiedzialny za wdrożenie w Polsce pomiaru telemetrycznego oglądalności telewizji. Opracowywał strategicznie kampanie między innymi dla takich firm jak: Żywiec, Bank Pekao S.A., L'Oreal, Garnier, Scandinavian Tobacco, Schoeller, Renault.
Od wielu lat pracuje jako wykładowca, zarówno akademicki jak i na kursach komercyjnych - specjalizuje się w tematyce strategii komunikacji, zarządzania markami oraz w strategii i planowaniu mediów.
Dołącz do dyskusji: Utworzenie Ogilvy Brand Consulting