Vistula & Wólczanka planuje zakup marek luksusowych
Spółka odzieżowa Vistula & Wólczanka, po ogłoszeniu planów przejęcia spółki W. Kruk, planuje dalsze akwizycje. Celem jest zbudowanie dominującego w naszym regionie domu marek, opartego jednak głównie na polskich brandach, poinformowali jej przedstawiciele we wtorek.
"Po przejęciu W. Kruk chcemy kupić kolejne marki luksusowe. Interesują nas tylko polskie brandy, nawet przyglądamy się już kilku spółkom, ale o konkretach będzie można mówić dopiero po zakończeniu ogłoszonego właśnie wezwania" - powiedział prezes spółki Rafał Bauer podczas konferencji prasowej.
Bauer sprecyzował, że nie jest raczej zainteresowany markami odzieżowymi, ponieważ w Polsce nie ma spółek prezentujących odpowiedni dla V&W poziom rozpoznawalności i klasy. Nie planuje także inwestycji zagranicznych. "Nie mamy żadnej strategii zagranicznej. Chcemy skupić się na naszym rynku" - powiedział.
Na razie celem nadrzędnym jest udana finalizacja ogłoszonego właśnie wezwania na akcje spółki W. Kruk. V&W chce zapłacić dotychczasowym akcjonariuszom 23,70 zł za jeden walor, a zapisy są przewidziane w dniach 14-27 maja.
"Przejęcie W. Kruk to kontynuacja strategii polegającej na budowie domu marek V&W, ponieważ zyskujemy 49 renomowanych salonów jubilerskich oraz 27 salonów z luksusową modą damską, Demi Cler. Pozostałe profity to oczywiste korzyści wynikające z efektu synergii - obniżenie kosztów wynajmu lokali, zarządzania, administracji oraz działań marketingowych i reklamy" - wyjaśnił prezes.
Głównymi akcjonariuszami W. Kruk jest obecnie rodzina Kruk posiadająca ponad 23% akcji oraz fundusze inwestycyjne skupiające w swoich rękach ok. 40% akcji. Przychody spółki w 2007 roku wyniosły 167 mln zł. Spółka wypracowała wówczas 18,9 mln zł zysku netto.
Natomiast V&W posiada obecnie 211 sklepów w całej Polsce o łącznej powierzchni 45 tys. m. kw. Sieć obejmuje głównie punkty z modą męską pod marką Vistula oraz kioski koszulowe Wólczanka. Spółka jest także właścicielem warszawskiej Galerii Centrum.
Według nieaudytowanych danych, w 2007 roku grupa V&W miała 50,11 mln zł zysku wobec 16,02 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 411,65 mln zł wobec 180,84 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Vistula & Wólczanka planuje zakup marek luksusowych