„Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół
W marcu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Viva!” i „Wprost”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 9,5 proc. wyższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 9,6 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki czasopism na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 10,8 proc.
„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW”
Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół
RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET – mniej
Wśród konkretnych tytułów najwięcej na reklamach w marcu br. cennikowo zarobiła „Viva!” (Edipresse Polska), która zanotowała wzrost tych wpływów w skali roku o 90,3 proc. Zdecydowanie więcej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które w zestawieniu za marzec ub.r. nie znalazły się w czołowej piątce.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) były o 13,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. W przypadku „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) ten spadek wyniósł 2,9 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
III.2011 | III.2010 | |
Viva! | 11 812 343 zł | 6 206 476 zł |
Wprost | 9 393 300 zł |
4 893 900 zł |
Tele Tydzień | 9 003 857 zł | 9 270 536 zł |
Newsweek Polska | 8 230 808 zł | 10 795 525 zł |
Twój Styl | 8 101 322 zł |
4 191 937 zł |
monitorowane tytuły razem | 216 658 889 zł | 197 896 553 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 235 988 683 zł | 215 343 053 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 19 329 794 zł | 17 446 500 zł |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół