SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

W marcu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Viva!” i „Wprost”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 9,5 proc. wyższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 9,6 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki czasopism na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 10,8 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW”

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET – mniej

Wśród konkretnych tytułów najwięcej na reklamach w marcu br. cennikowo zarobiła „Viva!” (Edipresse Polska), która zanotowała wzrost tych wpływów w skali roku o 90,3 proc. Zdecydowanie więcej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które w zestawieniu za marzec ub.r. nie znalazły się w czołowej piątce.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) były o 13,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. W przypadku „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) ten spadek wyniósł 2,9 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  III.2011 III.2010
Viva! 11 812 343 zł 6 206 476 zł
Wprost 9 393 300 zł 4 893 900 zł
Tele Tydzień 9 003 857 zł 9 270 536 zł
Newsweek Polska 8 230 808 zł 10 795 525 zł
Twój Styl 8 101 322 zł 4 191 937 zł
monitorowane tytuły razem 216 658 889 zł 197 896 553 zł
     
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 235 988 683 zł 215 343 053 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 19 329 794 zł 17 446 500 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HP_invent
Wprost to chyba tylko dla tego "w górę" że w aptekach za darmo rozdają.
0 0
odpowiedź
User
Księgowy
Polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej, a to oznacza, że trzeba kolejnych zwolnić dziennikarzy, a honoraria idą w dół. Ubezpieczenie zdrowotne? Składka emerytalna? Ha, ha... to nie dla dziennikarzy! I co się dziwić, że ludzie produktów tworzonych przez półanalfabetów częstu już nawet bez matury kupować nie chcą?
0 0
odpowiedź
User
Gagarin
To Lis już przestał kantować na wynikach sprzedaży czy jeszcze nie, bo już nie wiem jak to jest z tymi wynikami
0 0
odpowiedź