Viva Polska nadaje od ośmiu lat - raport
10 czerwca minęło 8 lat, odkąd wystartowała Viva Polska. Telewizja początkowo dzieliła antenę z niemiecką wersją kanału. Krajowe pasmo było nadawane przez sześć, a następnie osiem godzin. Od 2001 roku muzyczna stacja nadaje po polsku 24 h na dobę.
Zespół, który przygotowywał start Vivy w Polsce, liczył 18 osób. Dzisiejszą ekipę stacji, aktualnie należącej do koncernu medialnego Viacom (właściciela m.in. MTV Networks Polska), tworzy kilkadziesiąt osób.
Do "sztandarowych" programów Vivy należą "O co kaman" (nauka angielskiego na wesoło), program randkowy "Rendez Vous", magazyn "Viva Spot" czy lifestyle`owy program "In&Out". Najlepiej oglądanym dniem w historii stacji był jak dotąd 17 maja 2008, a najpopularniejszym programem, jaki kiedykolwiek obejrzano - "Parot" (emisja 28.08.2007). Wśród najpopularniejszych programów w 2008 roku znalazły się takie formaty, jak "Power Lista", "Chartsufer", "Hot or Not" i "Freshlista".
Jednym z najważniejszych wydarzeń w najnowszej historii stacji była ceremonia Viva Comet 2007, czyli muzycznych nagród Viva Polska, na których wystąpili najważniejsi polscy artyści oraz zagraniczna gwiazda, zespół US5. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach wytypowali nasi widzowie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Kubiak, szefowa kanałów muzycznych w MTV Networks Polska.
Viva Polska kieruje swój program głównie do młodych widzów. Stacja chce walczyć z ich odpływem do Internetu. - Wszyscy czujemy na plecach oddech giganta - Internetu, który wyrósł na groźnego konkurenta telewizji. Staramy się jednak, aby nasza oferta programowa była tym, co wyróżnia Vivę od tego, co jest dostępne w Internecie. Duży nacisk kładziemy również na rozwój naszej strony internetowej, tak, aby była jak najbardziej atrakcyjna dla naszych widzów - dodaje Agnieszka Kubiak.
Szefowa kanałów muzycznych zapewnia, że Viva pozostanie stacją przede wszystkim muzyczną. - Uważam, że dobra oferta muzyczna jest siłą napędową Vivy. Ale ciągle stawiamy również, i będziemy stawiać na lokalne produkcje. Jak pokazują badania, wszystkie nasze programy - jak choćby "Shibuya" czy "Hot or Not" odniosły duży sukces - konkluduje.
Latem prezenterzy stacji po raz kolejny wyjadą na kilka tygodni nad morze, gdzie powstaną letnie edycje programów stacji, takich jak "In&Out", "Rendez Vous" czy notowania list przebojów, które będą emitowane na antenie stacji do końca wakacji.
Viva Polska należy do grupy MTV Networks Polska, nadającej program telewizyjny oraz zarządzającej witrynami internetowymi i przedsięwzięciami multimedialnymi siedmiu marek: MTV Polska, VH1 Polska, Viva Polska, Comedy Central Polska, MTV European, VH1 European, VH1 Classic.
Oglądalność Viva Polska na przestrzeni lat, dane AGB Nielsen Media Research
Kanał | Rok | AMR | SHR % |
Viva Polska |
Od listopada 2001 |
7554 |
0,11% |
Viva Polska |
2002 |
9261 |
0,16% |
Viva Polska |
2003 |
19390 |
0,32% |
Viva Polska |
2004 |
26099 |
0,44% |
Viva Polska |
2005 |
21560 |
0,36% |
Viva Polska |
2006 |
28455 |
0,47% |
Viva Polska |
2007 |
32113 |
0,53% |
Viva Polska |
Do 31 maja 2008 |
45226 | 0,75% |
* W czerwcu 2000 r. na Vivie niemieckiej ukazało się pasmo
polskie w godzinach 13.00 - 19.00, we wrześniu pasmo się
rozszerzyło do godzin 11.00 - 19.00. Sytuacja ta trwała do
listopada 2001 roku. Dane nie uwzględniają tego początkowe
okresu.
Dołącz do dyskusji: Viva Polska nadaje od ośmiu lat - raport