VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Radio ZET jako jedyna rozgłośnia z czołówki miała w okresie od stycznia do listopada br. mniejsze wpływy z reklam niż rok wcześniej. Największą dynamikę przychodów zanotowały z kolei VOX FM, Trójka i Jedynka.
W okresie od stycznia do listopada br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 5,6 mld zł. To o 12,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe, bez rabatów).
Liderem przychodów niezmiennie pozostaje radio RMF FM, które w tym roku sprzedało czas reklamowy za 1,64 mld zł, zwiększając wpływy o 20,6 proc. w skali roku. Drugie miejsce na podium zachowało Radio ZET, które jako jedyna rozgłośnia z czołówki stacji radiowych notuje rok do roku spadek przychodów reklamowych - w omawianym okresie zarobiło 988,4 mln zł, czyli 0,1 proc. mniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce z wpływami w wysokości 346,5 mln zł, większymi w skali roku o 38,7 proc.
Równie wysoką dynamikę wpływów z reklam zanotowały w omawianym okresie VOX FM i radiowa Jedynka. W Vox FM w tym roku reklamodawcy wydali 45 proc. więcej niż rok wcześniej - 107,1 mln zł, zaś w Jedynce zwiększyli wydatki o 37,6 proc., z 140,8 do 193,7 mln zł.
Dwucyfrowe wzrosty wpływów z reklam miały w omawianym okresie także Tok FM, Złote Przeboje Poznań, RMF Classic i Eska Poznań.
Tok FM zarobiło o 12,4 proc. więcej rok do roku (113,3 mln zł), Złote Przeboje Poznań – o 15,7 proc. (74,4 mln zł), RMF Classic – o 11,1 proc. (66,6 mln zł), a Eska Poznań – o 16,7 proc. (64,5 mln zł). Eska Warszawa zarobiła z kolei w tym czasie 70,4 mln zł, czyli 8,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2015 |
I-XI 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 361 723 600 zł |
1 642 191 850 zł |
20,6 |
Radio ZET |
989 581 765 zł |
988 385 320 zł |
-0,1 |
Program III Polskiego Radia |
249 812 080 zł |
346 513 570 zł |
38,7 |
Program I Polskiego Radia |
140 823 890 zł |
193 723 840 zł |
37,6 |
TOK FM |
100 822 504 zł |
113 331 624 zł |
12,4 |
VOX FM |
73 880 600 zł |
107 134 570 zł |
45 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
64 244 899 zł |
74 351 289 zł |
15,7 |
ESKA Warszawa |
65 150 040 zł |
70 395 570 zł |
8,1 |
RMF Classic |
59 979 101 zł |
66 645 929 zł |
11,1 |
ESKA Poznań |
55 266 540 zł |
64 506 890 zł |
16,7 |
razem |
4 973 809 481 zł |
5 612 878 695 zł |
12,8 |
Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Zaiste paradoks.