W 2016 r. ponad połowa reklam internetowych w mobile’u, 62 proc. w USA i Chinach
W 2016 r. globalne wydatki na reklamę mobilną przekroczą 100 mld dol. i będą stanowiły 51 proc. wszystkich nakładów na marketing internetowy - wynika z prognoz eMarketera.
101,3 mld dol. to dokładna kwota, która w 2016 r. zostanie przeznaczona na reklamy kierowane do smartfonów i tabletów. W kolejnych latach eMarketer przewiduje dalszy wzrost reklamy mobilnej - w 2019 r. wydatki w tym segmencie osiągną poziom 195,5 mld dol.
eMarketer podkreśla w swoich prognozach, że w przyszłym roku po raz pierwszy w historii nakłady na reklamy mobilne będą stanowiły ponad połowę (51 proc.) wszystkich wydatków reklamowych w segmencie cyfrowym.
Według zapowiedzi w 2016 r. na całym świecie będzie wykorzystywanych ponad 2 mld smartfonów, co będzie miało znaczący wpływ na wzrost reklamy mobilnej. W USA i Chinach ten rodzaj przekazu będzie stanowił 62 proc. internetowego rynku reklamowego. W stanach Zjednoczonych, które są na czele listy krajów z największymi wydatkami w mobile’u, w 2016 r. kwota 40,2 mld dol. zostanie przeznaczona na reklamy w smartfonach i tabletach, natomiast w Chinach (2. miejsce na liście) będą to 22,1 mld dol. Na dalszych pozycjach znajdą się Wielka Brytania, Japonia i Niemcy.
eMarketer zwraca także uwagę na inne rynki, które w najbliższych latach w segmencie reklamy mobilnej zanotują dynamiczne wzrosty. Należą do nich m.in. Kanada, Australia Brazylia oraz Indonezja.
Dołącz do dyskusji: W 2016 r. ponad połowa reklam internetowych w mobile’u, 62 proc. w USA i Chinach