W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia
W II kwartale bieżącego roku sprzedaż klasycznych telefonów komórkowych w Europie Zachodniej znów znacząco spadła, do czego przyczyniła się rosnąca popularność smartfonów. Wśród producentów duże spadki notuje Nokia.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale bieżącego roku w Europie Zachodniej sprzedano 20,4 miliona klasycznych telefonów komórkowych - o 29 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Tymczasem sprzedaż smartfonów wzrosła o 48 proc., do 21,8 miliona sztuk. Jednocześnie smartfony po raz pierwszy sprzedawały się w regionie lepiej niż klasyczne komórki.
Biorąc pod uwagę oba rodzaje urządzeń, rynek zanotował 3-proc. spadek w ujęciu rocznym - do 42,2 miliona sprzedanych telefonów.
Fatalne wyniki odnotowała Nokia, która w I kwartale straciła pozycję lidera zarówno całego rynku, jak i segmentu smartfonów (więcej na ten temat). W II kwartale ogólna sprzedaż telefonów fińskiej firmy spadła rok do roku o 44 proc., a sprzedaż smartfonów - o 60 proc. (Nokia spadła tu na 5. miejsce). Liderem w obu zestawieniach był Samsung.
IDC podaje także, ża najpopularniejszym systemem instalowanym w smartfonach sprzedanych w II kwartale w Europie Zachodniej był Android. Platforma Google miała 48,5 proc. udziału w rynku, a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła w ujęciu rocznym o 352 proc., do 10,5 miliona sztuk.
Czołowi sprzedawcy telefonów komórkowych w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma | Sprzedaż IIkw.2011 | udz. w ryn. IIkw.2011 | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Zmiana IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung | 13.9 | 33% | 10.8 | 25% | 29% |
2. Nokia | 9 | 21% | 16.2 | 37% | -44% |
3. Apple | 4.6 | 11% | 2.8 | 6% | 64% |
4. HTC | 3.1 | 7% | 1.4 | 3% | 121% |
5. Research In Motion | 3 | 7% | 2.6 | 6% | 15% |
Pozostałe | 8.6 | 21% | 9.7 | 23% | -11% |
Suma | 42.2 | 100% | 43.5 | 100% | -3% |
Czołowi sprzedawcy smartfonów w Europie Zach. w II kw. 2011 r. (w mln sztuk)
Firma | Sprzedaż IIkw.2011 | udz. w ryn. IIkw.2011 | Sprzedaż IIkw.2010 | udz. w ryn. IIkw.2010 | Zmiana IIkw.11/IIkw.10 |
1. Samsung | 4.8 | 22% | 0.6 | 4% | 700% |
2. Apple | 4.6 | 21% | 2.8 | 19% | 64% |
3. HTC | 3.1 | 14% | 1.4 | 10% | 121% |
4. Research In Motion | 3 | 14% | 2.6 | 18% | 15% |
5. Nokia | 2.3 | 11% | 5.8 | 39% | -60% |
Pozostałe | 4 | 18% | 1.5 | 10% | 167% |
Suma | 21.8 | 100% | 14.7 | 100% | 48% |
Dołącz do dyskusji: W II kwartale sprzedano więcej smartfonów niż klasycznych komórek. Traci Nokia